RMF FM i Zetka w górę, Jedynka ostro w dół
Radio Track: pozycję lidera umacnia RMF FM, zyskuje także Zetka,sieć Eska, Radio Maryja i TOK FM. Na przeciwnym biegunie Jedynka iTrójka - tylko u nas szczegółowe dane o rynku radiowym.
Najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward BrownCompany (maj-lipiec 2007) pokazuje, że 2007 rok należy do radia RMFFM.
W porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku radio RMF FMzanotowało wzrost udziału w rynku o 0,6 punktu proc. - do poziomu22,3 proc. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Radio Zet,które zyskało aż 1,7 punktu procentowego (19,70 proc.).
Na podium znalazła się jeszcze "Jedynka" z bardzo niskimudziałem w rynku, który wyniósł zaledwie 13,3 proc. (spadek o 1,4punktu proc.).
Na czwartym miejscu uplasowała się "Trójka" - 6,0 proc. (spadeko 0,2 punktu procentowego).
Udział w rynkusłuchalności | ||
Maj -lipiec2006 | Maj - lipiec2007 | |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMFFM | 21,70% | 22,30% |
Radio Zet | 18,00% | 19,70% |
Jedynka - Program 1Polskiego Radia | 14,70% | 13,30% |
Trójka - Program 3Polskiego Radia | 6,20% | 6,00% |
RadioMaryja | 1,80% | 2,10% |
Dwójka - Program 2Polskiego Radia | 0,50% | 0,60% |
Bis PolskieRadio | 0,60% | 0,40% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radiostacja | 0,90% | 0,90% |
Radio Wawa | 0,70% | 0,90% |
Radio TOKFM | 0,60% | 0,80% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME[46] | 8,9% (43 stacje) | 9,60% |
Audytorium17[17] | 5,30% | 4,90% |
Grupa AGORA[28] | 4,40% | 3,70% |
Grupa AD.POINT[11] | 1,90% | 1,60% |
Źródło:Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, próbaodpowiednio: 22 967, 23022. |
Porównując dane "miesiąc do miesiąca" najwięcej zyskała"Jedynka".
Udział w czasie słuchania % | Kwiecień - czerwiec 2007 | maj- lipiec 2007 |
RMFFM | 23,2% | 22,3% |
RadioZet | 19,6% | 19,7% |
Jedynka | 12,2% | 13,3% |
Trójka | 6,1% | 6,0% |
RadioMaryja | 2,0% | 2,1% |
RadioWawa | 0,9% | 0,9% |
TOKFM | 0,9% | 0,8% |
Radiostacja | 0,8% | 0,8% |
Dwójka | 0,6% | 0,6% |
Bis | 0,4% | 0,4% |
Dołącz do dyskusji: RMF FM i Zetka w górę, Jedynka ostro w dół