Relacje z Rajdu Dakar w TV Republika i „Gazecie Polskiej”. „Umowa z Orlenem”
Telewizja Republika i „Gazeta Polska” informują o przygotowaniach Orlen Teamu do Rajdu Dakar 2016, który wystartuje 3 stycznia w Buenos Aires. Później będą relacjonować jego przebieg. - Nawiązaliśmy z Orlenem taką samą współpracę, jaką spółka nawiązuje z innymi mediami - tłumaczy Tomasz Terlikowski, redaktor naczelny TV Republika.
TV Republika nie wyśle reportera do Ameryki Południowej, ale będzie relacjonować Rajd Dakar. Od grudnia w każdy wtorek i piątek o godz. 17.55 stacja emituje program „Dzień z Rajdem Dakar”. W 15-minutowej audycji dziennikarz sportowy Jan Piasecki rozmawia o przygotowaniach kierowców i pilotów do wyścigu m.in. z Adamem Małyszem, Rafałem Sonikiem, Jakubem Przygońskim, Markiem Dąbrowskim i Jackiem Czachorem. Później widzowie stacji obejrzą relacje z rajdu, a na zakończenie Dakaru planowany jest program z podsumowaniem. Przy produkcji audycji nadawca współpracuje z Grupą Orlen.
Redaktor naczelny TV Republika Tomasz Terlikowski tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że poprzez relacje z rajdu stacja chce zwiększyć dostęp do widowni, która w mniejszym stopniu interesuje się polityką, za to bardziej sportem. W celu poszerzenia oferty nadawca zdecydował się we wrześniu na zmianę koncesji - z publicystyczno-informacyjnej na uniwersalną.
- Rajdy samochodowe to jest dobry, konserwatywny sport. Poza tym sami uczestnicy Rajdu Dakar to są bardzo ciekawe osobowości. Nawiązaliśmy z Orlenem naturalną współpracę, taką jaką spółka nawiązuje z innymi stacjami telewizyjnymi czy mediami - wyjaśnia Terlikowski. Nie chce jednak zdradzić, na jakich zasadach ta współpraca się odbywa.
Relacje z Rajdu Dakar pojawią się również na portalach Gazetapolska.pl i GPCodziennie.pl (oba należą do Niezależnego Wydawnictwa Polskiego). Wyodrębniono tam zakładki „Dakar”, w których publikowane są newsy na ten temat i eksponowane jest logo Orlen Team.
Grupa Orlen również nie ujawnia szczegółów dotyczących współpracy z partnerami przy promocji Orlen Teamu w rajdzie Dakar.
- Nasze akcje marketingowe i reklamy, realizowane poprzez domy mediowe oraz bezpośrednio z wydawcami, pojawiają się w różnych mediach, zarówno w prasie jak i elektronicznych. Trwają jeszcze negocjacje i rozmowy dotyczące finalnej listy mediów obsługujących udział Orlen Team w rajdzie Dakar. Działania komunikacyjne będą prowadzone na wielu płaszczyznach i będą obejmowały wydawców i tytuły zapewniające nam dotarcie do odpowiednich grup docelowych - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe PKN Orlen.
38. Rajd Dakar rozpocznie się 3 stycznia w Buenos Aires, a zakończy w argentyńskim Rosario 16 stycznia.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. średni udział TV Republika w rynku wyniósł 0,14 proc.
Dołącz do dyskusji: Relacje z Rajdu Dakar w TV Republika i „Gazecie Polskiej”. „Umowa z Orlenem”