Rekordowy rok sponsoringu sportowego
W poprzednim roku łączna wartość ekspozycji sponsorów sportu wtelewizji oszacowano na 1,65 mld złotych. W stosunku do 2007 rokunastąpił wzrost o niemal 70% - podaje raport przygotowany przezPentagon Research.
Najwięcej ekspozycji wyemitowano w stacjach grupy Polsat (1,03mln), jednak największą wartość medialną uzyskały na antenachtelewizji publicznej. Nie bez wpływu na taki przebieg zdarzeń miałaz pewnością Olimpiada, na której pokazywanie Telewizja Polska mamonopol, a także wzrost o ponad 30% transmisji piłkarskich.
Podobnie jak przed rokiem, 60% wartości całego sponsoringu wPolsce skupiała się w trzech dyscyplinach (spośród 77), amianowicie: piłce nożnej (36% udziału), skokach narciarskich (12%)oraz siatkówce mężczyzn (12%).
W 2008 roku najwięcej różnych sponsorów, których ekspozycjepokazano w danej dyscyplinie mieli piłka nożna (890 sponsorów),żużel (769) oraz siatkówka mężczyzn (359). Co ciekawe, w pierwszejdziesiątce nie znalazły się skoki narciarskie oraz wyścigi Formuły1.
Największą wartość ekspozycji marek w roku ubiegłym miałPolkomtel (przy 108,5 tysięcy ekspozycji). Pozostałe miejsca napodium zajęły Telekomunikacja Polska i Puma.
Badanie opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek wprogramach sportowych (w tym wiadomości), w następujących stacjachtv: TVP1, TVP2, TVP3 pasmo wspólne, TV Polonia, TVN, TVN24, TVNTURBO, Polsat, Polsat Sport,TV4. Notowane są marki eksponowane napolskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznychzawodnikach. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie,które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę inie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności).
Dołącz do dyskusji: Rekordowy rok sponsoringu sportowego