SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowa oglądalność „Jednego z dziesięciu” w Jedynce. TVP2 w tym pasmie straciła 1,5 mln widzów

Pokazany w zeszły poniedziałek w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledziło średnio 2,89 mln widzów, co jest o milion wyższym wynikiem niż w TVP2. Z kolei średnia oglądalność Dwójki w byłym paśmie nadawania programu spadła o około 1,5 mln osób do 480 tys. oglądających, bo taką widownię zanotowała pokazana wówczas „Rodzinka.pl” - wynika z danych telemetrycznych do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości”, a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później czyli w poniedziałek (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).

Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Średnia widownia pierwszego odcinka „Jednego z dziesięciu” pokazanego na antenie Jedynki wyniosła 2,89 mln osób, co przełożyło się na 19,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i 9,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Z informacji udostępnionych przez nadawcę wynika, że jest to najwyższe audytorium tego teleturnieju od 26 lutego 2009 roku.

Dla porównania, w ostatnim czasie w Dwójce audycję Tadeusza Sznuka oglądało średnio niemal 2 mln widzów. Oznacza to, że pierwszy odcinek teleturnieju pokazywanego w Jedynce śledziło o około 1 mln osób więcej. Program również wyraźnie podniósł widownię Jedynki w swoim paśmie.

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” spowodowało jednak gwałtowny spadek oglądalności TVP2 w byłym paśmie emisji teleturnieju - wyniósł on około 1,5 mln osób. Pokazany w zeszły poniedziałek pierwszy powtórkowy odcinek „Rodzinki.pl” śledziło 480 tys. widzów, co dało stacji 3,2 proc. udziału w 4+ i 4,1 proc. w 16-49. (w czasie jego emisji TVP wyraźnie informowała widzów o emisji „Jednego z dziesięciu” w Jedynce).

„Koronę królów” pokazaną w TVP1 tuż przed emisją teleturnieju śledziło 2,61 mln osób, co dało stacji 18,7 proc. udziału w 4+ i 11 proc. w 16-49. Z kolei następną pozycję programową po wyemitowaniu audycji Sznuka, czyli dziennik „Wiadomości” na tej antenie miał 2,55 mln oglądających (odpowiednio 16,2 proc. i 9,43 proc. udziału).

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc., a Dwójki - 7,87 proc.

Dołącz do dyskusji: Rekordowa oglądalność „Jednego z dziesięciu” w Jedynce. TVP2 w tym pasmie straciła 1,5 mln widzów

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej konserwatywny nie popierający PISu
Misyjny teleturniej z lepszą oglądalnością od Wiadomości i opery mydlanej. :D
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
"Jeden z dziesięciu" niestety nie propaguje żadnych wartości konserwatywnych, bo ma za dużą oglądalność :( Każdy inteligentny czytelnik tego forum wie, że tylko programy o oglądalności poniżej 500 tysięcy widzów zasługują na miano konserwatywnych, elitarnych i intelektualnych :D :D :D Powiedzmy sobie szczerze, że "Jeden z dziesięciu" jest programem masowym, a wiadomo, jaki niewyszukany gust ma masówka :P To już "Rodzinka.pl" jest bardziej misyjną produkcją, bo zgromadziła 480 tysięcy widzów, czyli spełnia definicję propagatora wartości konserwatywnych, propaguje edukację, poprawną religię, patriotyzm i coś tam jeszcze czwartego (już nie pamiętam co).

"Rodzinka.pl" jest bardziej misyjna od "Jednego z dziesięciu" :D :D :D
odpowiedź
User
bolec
Ale to są powtórki, nowe doipiero na wiosne
odpowiedź