Reklamy w telewizji: Kompania Piwowarska więcej, Grupa Żywiec mniej
W 2010 roku Kompania Piwowarska na reklamy telewizyjne przeznaczyła prawie połowę więcej środków niż rok wcześniej, za to Grupa Żywiec – 20 proc. mniej. O wiele więcej niż producenci napojów wydały na to firmy z kategorii „Żywność”.
Z danych TNS OBOP wynika, że największe koncerny żywnościowe w Polsce zwiększyły w ub.r. wydatki na reklamy telewizyjne. I tak liderujący pod tym względem Unilever Polska cennikowo przeznaczył na to 17 proc. więcej niż w 2009 roku, a Nestle Polska – 15 proc. więcej. Jeszcze bardziej wzrosły te wydatki w przypadku Danone i Ferrero Polska – odpowiednio o 30 i 35 proc. Natomiast Mars Polska przeznaczył na promocję w telewizji 8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną kategoria „Żywność” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Unilever Polska | 445 376 312 zł | 380 741 775 zł | |
Nestle Polska | 382 821 792 zł | 331 659 609 zł | |
Danone | 357 216 573 zł | 275 142 439 zł | |
Ferrero Polska | 248 639 552 zł | 184 274 269 zł | |
Mars Polska | 159 853 935 zł | 148 431 950 zł |
Z kolei wśród producentów napojów najwięcej na reklamy telewizyjna wydała Coca-Cola Poland Services – 27 proc. więcej niż w 2009 roku. Jeszcze bardziej – o 48 proc. zwiększyła te wydatki Kompania Piwowarska. Z drugiej strony telewizyjne budżety reklamowe zmniejszyły Grupa Żywiec i Pepsi-Cola General Bottlers Poland – odpowiednio o 20 i 4 proc. Carlsberg Polska w 2009 roku nie znalazł się w piątce największych reklamodawców telewizyjnych z segmentu „Napoje”.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną kategoria „Napoje” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Coca-Cola Poland Services | 170 489 536 zł | 134 405 392 zł | |
Kompania Piwowarska | 108 938 038 zł | 73 606 888 zł | |
Grupa Żywiec | 89 456 122 zł | 111 998 105 zł | |
Pepsi-Cola General Bottlers Poland | 88 078 062 zł | 91 462 236 zł | |
Carlsberg Polska | 76 345 452 zł | - |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w telewizji: Kompania Piwowarska więcej, Grupa Żywiec mniej
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej