Reklamy kredytów w BGŻ, eurobanku i Pekao pod lupą UOKiK-u
Prezes UOKiK-u wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie niedawnych spotów telewizyjnych reklamujących kredyty konsumenckie w Banku Gospodarki Żywnościowej, eurobanku i Banku Pekao.
Postępowanie UOKiK-u dotyczy reklam emitowanych od początku kwietnia. Bank Pekao promował w tym czasie ekspresową pożyczkę gotówkową, pokazując „muzeum niezrealizowanych marzeń” (zobacz więcej), w spocie pożyczki gotówkowej w Banku BGŻ występowała charakterystyczna para animowanych wiewiórek (obejrzyj to), natomiast do kredytów w eurobanku zachęcał Piotr Adamczyk: hipoteczny promował w roli biegacza (obejrzyj ten spot), a gotówkowy - na zakupach (zobacz to).
UOKiK zaznacza, że postępowanie wyjaśniające jest prowadzone w sprawie, a nie przeciwko konkretnej firmie, i ma na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. W tym przypadku chodzi o to, czy reklamy naruszyły przepisy.
Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - 60. Może jednak zostać wydłużone, jeśli Urząd czeka na informacje od przedsiębiorców.
Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego prezes UOKiK-u stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Reklamy kredytów w BGŻ, eurobanku i Pekao pod lupą UOKiK-u