Reklamodawcy na Facebooku zdecydują o dopasowaniu reklam do publikowanych treści
Facebook zapowiedział oddanie w ręce reklamodawców dodatkowych narzędzi pozwalających markom na kontrolowanie tego, przy jakich treściach mogą pojawiać się ich materiały promocyjne. Dzięki temu firmy mają unikać sytuacji w których ich reklamy ukazują się w niewłaściwym kontekście.
Zapowiadając nowe rozwiązania dotyczące reklam Facebook przypomina, że do tej pory reklamodawcy mieli możliwość wyboru miejsc, w których może pojawiać się przekaz, dobierając kontekstowe miejsca reklamowe, takie jak: Audience Network, in-stream video i Instant Articles.
Obecnie zestaw ten poszerza się o możliwość filtrowania biblioteki zasobów, przy których może pojawić się konkretna reklama. Będzie to dotyczyło reklam dostarczanych w ramach Instant Articles, Audience Network i Facebook in-stream video.
Do dyspozycji reklamodawców są 3 opcje zakresu filtrowania:
Biblioteka ograniczona - zapewnia maksymalną ochronę, podobnie jak w przypadku dostępnych obecnie wykluczeń kategorii.
Biblioteka standardowa - zapewnia umiarkowaną ochronę, jest ustawieniem domyślnym przy umieszczaniu reklam i jest równoznaczna z brakiem wykluczeń.
Biblioteka pełna - zapewnia minimalną ochronę, a reklamy mogą być dostarczane do wszystkich kwalifikujących się treści.
Dla zilustrowania sposobu funkcjonowania nowych opcji Facebook wyjaśnia, że w zależności od dokonanego wyboru reklamy będą wyświetlane w miejscach, gdzie treść nie zawiera mocnego języka (Biblioteka ograniczona), występują pojedyncze przykłady mocnego języka (Biblioteka standardowa) lub występuje wiele jego przykładów (Biblioteka pełna).
W grudniu ub.r. Facebook miał globalnie 2,32 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. W całym ub.r. koncern zanotował wzrost wpływów o 37 proc. do 55,84 mld dolarów oraz zysku netto o 39 proc. do 22,11 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy na Facebooku zdecydują o dopasowaniu reklam do publikowanych treści