SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama tv w I półroczu: TVN i Polsat w górę, Orange dużo więcej

W I połowie br. TVN i Polsat cennikowo zarobiły z reklam po kilka procent więcej niż rok wcześniej, a TVP1 i TVP2 - po kilkanaście procent mniej.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w I półroczu TVN zarobił z reklam 9,5 proc. więcej niż przed rokiem, dzięki czemu wyprzedził Polsat, którego wpływy reklamowe wzrosły o 7,7 proc. Z kolei przychody reklamowe TVP1 zmalały w skali roku o 12,1 proc., a TVP2 - o 16,4 proc.

Wśród pozostałych czołowych kanałów sporo więcej - o 15,2 proc. - z reklam zarobiło Discovery -, a znacznie mniej - o 41,8 proc. - Viva Polska.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych
  I-VI.2012 I-VI.2011
TVN 1 730 788 105 zł 1 580 595 350 zł
Polsat 1 671 170 440 zł 1 551 832 735 zł
TVP1 935 440 150 zł 1 064 425 395 zł
TVP2 611 294 550 zł 731 617 970 zł
AXN 206 502 435 zł 225 422 760 zł
Discovery 186 982 650 zł 162 336 370 zł
VIVA Polska 184 162 325 zł 316 468 110 zł
TV4 166 187 855 zł 157 325 625 zł
TVN24 165 705 271 zł 152 358 691 zł


Największymi reklamodawcami telewizyjnymi w I połowie br. byli czterej główni operatorzy telekomunikacyjni. Przy czym wydatki na reklamę Orange, T-Mobile i Playa zwiększyły w skali roku - odpowiednio o 45,6, 28,2 i 6,2 proc. W przypadku tej pierwszej firmy wiąże się to zapewne z kampanią wspierającą rebranding TP na Orange (przeczytaj o tym więcej). Za to Polkomtel wydał na reklamę telewizyjną 25,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dużo więcej niż przed rokiem kosztowały kampanie telewizyjne sieci sklepów Biedronka i Lidl.  Obie w swoich reklamach odwoływały się do piłki nożnej - Biedronka jako sponsor naszej reprezentacji (obejrzyj jeden z tych spotów), a Lidl do reklam w czasie Euro zaangażował Jacka Gmocha (posłuchaj jednej z nich).

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
  I-VI.2012 I-VI.2011
Orange 355 622 988 zł 244 266 517 zł
T-Mobile 249 372 216 zł 194 489 005 zł
Plus 184 756 843 zł 249 222 763 zł
Play 144 424 625 zł 135 924 213 zł
Biedronka 113 985 585 zł -
Nivea 98 863 069 zł 80 178 168 zł
Lidl 95 048 143 zł -
Knorr 94 019 478 zł 115 663 537 zł
Dove 72 530 982 zł 80 116 480 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama tv w I półroczu: TVN i Polsat w górę, Orange dużo więcej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BYK
Misjonarze tracą na własne zamówienie. Partyjna nomenklatura nie potrafi zarządzać finansami. Umie tylko liczyć na daninę podatników w formie abonamentu. Ale abonamentu nie będzie...!
0 0
odpowiedź
User
parkingowy
w zestawieniu za I-VI 2011 powinna pojawić się TP SA - wtedy widać by było, ile TP "dołożyła się" do Orange w 2012
0 0
odpowiedź