Reklama radiowa: RMF FM i Polskie Radio w dół (Top 10)
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych w I kwartale br. był o 2,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Spore spadki zanotowały RMF FM, Jedynka i Trójka, za to wzrosty osiągnęły Radio ZET, Eska Rock i Tok FM.
Od stycznia do marca RMF FM cennikowo zarobiło z reklam (bez autopromocji) 17,4 proc. mniej niż przed rokiem, podczas gdy wpływy Radia ZET urosły o 7,9 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W efekcie różnica przychodów tych rozgłośni zmalała ze 125,2 do 61,9 mln zł.
>>> RMF FM umacnia się na pozycji lidera, duży spadek Jedynki
Wśród pozostałych czołowych stacji największe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały rozgłośnie Polskiego Radia - Jedynka zarobiła 8 proc., a Trójka aż 23,7 proc. mniej. Przychody Eski Wrocław zmniejszyły się o 6,5 proc., a Eski Warszawa - o 3,7 proc.
>>> Eska na czele sieci radiowych w Polsce
Za to Eska Rock cennikowo zarobiła z reklam 35,8 proc. więcej niż rok wcześniej, a Eska Poznań - 28,6 proc. więcej. Wpływy reklamowe Tok FM wzrosły o 21,2 proc., a Złotych Przebojów Pogody Warszawa - o 13,4 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III.2013 | I-III.2012 |
RMF FM | 239 509 120 zł | 289 819 360 zł |
Radio ZET | 177 571 445 zł | 164 615 075 zł |
Program III Polskiego Radia | 36 572 320 zł | 39 769 040 zł |
Program I Polskiego Radia | 17 228 060 zł | 22 594 390 zł |
Tok FM | 15 008 890 zł | 12 381 820 zł |
Eska Rock | 13 292 600 zł | 9 789 940 zł |
Eska Poznań | 12 270 180 zł | 9 540 788 zł |
Eska Wrocław | 11 665 328 zł | 12 472 174 zł |
Eska Warszawa | 10 464 280 zł | 10 871 970 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 9 865 636 zł | 8 698 170 zł |
monitorowane stacje razem | 807 555 660 zł | 827 224 093 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: RMF FM i Polskie Radio w dół (Top 10)