SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat nowym liderem w I półroczu, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

W pierwszym półroczu br. nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym został Polsat, który wyprzedził TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Zygmunt SolorzZygmunt Solorz

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2017 roku z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2016 roku jednak spadł o 2,02 proc. i wyniósł 11,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Na drugą lokatę spadła TVP1 (jej udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,66 proc. do 10,14 proc.), a trzecie miejsce zajął TVN (9,79 proc. udziału; w dół o 6,41 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,84 proc. udziału; w dół o 7,22 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,29 proc., po wzroście o 18,18 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,49 proc. (wzrost o 4,20 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 42,50 proc. do 1,14 proc.), muzycznych - Polo TV (- 8,43 proc. do 0,76 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 8,54 proc. do 0,75 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 4,35 proc. do 0,66 proc.), a sportowych - Eurosport1 (+ 25 proc. do 0,65 proc.).

24. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,72 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w pierwszym półroczu ub.r. to 0,47 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 63. do 102. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,20 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,18 proc.), Zoom TV (0,17 proc.) i WP (0,10 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego miejsca na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,83 proc., po wzroście o 0,23 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu 2017 roku zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,69 proc.

Trzecia była TVP2 (6,73 proc udziału; w dół o 7,30 proc.), która jednak wyprzedziła TVP1 (6,49 proc., spadek o 16,47 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 4,33 proc. do 2,41 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 3,53 proc. do 1,64 proc.), muzycznych - Polo TV (- 12,78 proc. do 1,16 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 47,37 proc. do 1,12 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 6,52 proc. do 0,98 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 15,79 proc. do 0,80 proc.), a sportowych - Eurosport1 (+ 39,29 proc. do 0,39 proc.).

Dane oglądalności w czerwcu 2017 roku.

 

Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem w I półroczu, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 kanałów)

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
koniec tvp
Rok do roku Jedynka straciła 26% udziałów w rynku! Żaden z dotychczasowych prezesów jeszcze tak nie zdemolował TVP. Arogancja i buta zamiast jakichkolwiek kompetencji. Podpowiadaczka z tylnego siedzenia, niestety, równie tępa.
odpowiedź
User
Atahan1
Martwi mnie oglądalność Romance TV. Szkoda, że SHR spada. Kiedyś trzymało się zawsze w granicach 0,30%-0,40%. Teraz jest to 0,20%. Szkoda.
odpowiedź
User
Brak danych osobowych
Czekamy na komentarz niejakiego @Ała - największego i niestrudzonego specjalisty od wnikliwego analizowania słupków oglądalności różnych kanałów, bez analizowania ich poziomu merytorycznego...
odpowiedź