Netflix liderem serwisów VoD w Polsce. HBO GO wyprzedziło Iplę, rośnie Player.pl
Na pozycję lidera zasięgowego wśród serwisów VoD w Polsce awansował Netflix, wyprzedając vod.pl. Spore wzrosty osiągnęły też CDA Premium, HBOGO.pl i NCplusgo.pl, a spadek zanotowała Ipla.tv.
W listopadzie Netflixa odwiedziło w Polsce 3,73 mln realnych użytkowników (to 13,24 proc. wszystkich polskich internautów), wykonują 48,31 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Dostęp do platformy jest w pełni płatny, Netflix tak samo jak inne globalne serwisy VoD nie podaje, ilu ma subskrybentów w Polsce.
Po ponad 3 mln odwiedzających zanotowały jeszcze trzy witryny VoD. Na vod.pl (Grupa Ringier Axel Springer Polska) 3,2 mln internautów wykonało 13,25 mln odsłon, a w sekcji Premium CDA.pl 3,12 odwiedzających wygenerowało 27,54 mln odsłon. Natomiast Player.pl (Grupa TVN Disovery) miał 3,07 mln użytkowników i 57,94 mln odsłon.
W tej grupy CDA jest notowane od wiosny br. na giełdzie i podaje regularnie liczbę subskrybentów swojej sekcji Premium, na koniec września było ich 201,4 tys. Natomiast Piotr Korycki, prezes TVN Discovery Polska, w sierpniu br. poinformował, że z płatnej oferty Player.pl korzysta 250 tys. internautów, po wzroście o 250 proc. w skali roku.
W dziale VoD portalu TVP.pl 2,67 mln internautów wykonało 38,71 mln odsłon, a na Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) 1,59 mln odwiedzających wygenerowało 23,14 mln odsłon. Pod koniec października Cyfrowy Polsat i TVN Discovery Polska zapowiedziały, że uruchomią wspólny serwis VoD, na początek zainwestują w niego maksymalnie po 30 mln zł.
Sekcja wideo na WP.pl zanotowała 2,25 mln użytkowników i 8,11 mln odsłon, a na HBO GO 1,74 mln internautów wykonało 21,49 mln odsłon. Dostępny od niedawna w Polsce Chili.com miał 422,8 tys. odwiedzających i 743,4 tys. odsłon, a NCplusgo.pl, dostępny wyłącznie dla abonentów Platformy Canal+, zanotował 363,2 tys. użytkowników i 8,66 mln odsłon.
W zestawieniu nie ma serwisu WP Pilot, w którym dostępny jest streaming kilkudziesięciu stacji telewizyjnych, ponieważ w badaniu Gemius/PBI jest on klasyfikowany w kategorii wideo, a nie VoD. Nie wszystkie witryny z listy są w badaniu objęte audytem site-centric, dlatego nie podano statystyk dotyczących średniego czasu korzystania.
Rekordowy wzrost Netfliksa
W porównaniu z październikiem Netflix zyskał 671 tys. użytkowników (to 21,9 proc. w górę) i 11,26 mln odsłon (30,4 proc.), a CDA Premium - 630,3 tys. odwiedzających (25,3 proc.) i 4,42 mln odsłon (19,1 proc.).
Player.pl osiągnął wzrost o 221,3 tys. użytkowników (7,8 proc.) i 2,4 mln odsłon (4,3 proc.), TVP o 151 tys. użytkowników (6 proc.) HBOGO.pl - o 142 tys. użytkowników (8,9 proc.) i 5,14 mln odsłon (31,4 proc.), a NCplusgo.pl - o 55,8 tys. użytkowników (18,1 proc.) i 1,02 mln odsłon (13,4 proc.).
Natomiast na vod.pl ubyło 155,3 tys. odwiedzających i 1,77 mln odsłon (to odpowiednio 4,6 i 11,8 proc. w dół), a na Ipla.tv - 100,5 tys. internautów i 4,71 mln odsłon (6 i 16,9 proc. w dół).
Sekcja wideo na WP.pl przy wzroście liczby użytkowników o 105,8 tys. (4,9 proc.) straciła 1,49 mln odsłon (15,6 proc.), a Chili.com zyskało 81,2 tys. odwiedzających (23,8 proc.), tracąc 166,4 tys. odsłon (18,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix liderem serwisów VoD w Polsce. HBO GO wyprzedziło Iplę, rośnie Player.pl
Udają świętoszków kradziejkowie i podsypują talarków żeby zasłonić oczy cienkoskórym dziennikarzom.