„Teleexpress”, TCS i „M jak miłość” hitami 2020 roku, „Kevin sam w domu” na czele w 16-49 (top 50)
Największą widownię w 2020 roku wśród wszystkich widzów zgromadziły: dziennik „Teleexpress”, transmisja finałowego konkursu 68. Turnieju Czterech Skoczni i „M jak miłość”. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 hitem był film „Kevin sam w domu” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię w okresie od 1 stycznia do 28 grudnia 2020 roku zgromadziło specjalne wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 26 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem, miała średnio 5,45 mln osób (1-minutowy zasięg na poziomie 5,77 mln widzów) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce należało do finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób (RCH 1 min na poziomie 9,40 mln). Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.). Łącznie konkurs miał 7,37 mln osób.
Podium uzupełnia serial „M jak miłość” z 14 kwietnia. Tego dnia produkcję śledziło średnio 5,06 mln widzów (31,29 proc. udziału; zasięg na poziomie 5,87 mln).
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 4,81 mln widzów (emisja 6 grudnia; 4. pozycja). Dziennik ten został wyemitowany tuż po pokazaniu Mikołajkowego Bloku Reklamowego 2020, który śledziło 5,82 mln osób. W zestawieniu na 8 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” TVP1 z 3,99 mln oglądających (wydanie z 6 stycznia) oraz „Fakty” TVN z 3,73 mln widzów (25 marca; 10 lokata).
Liga Mistrzów, Eurowizja Junior, „Kevin sam w domu” i „Rolnik szuka żony” w czołówce
Piąte miejsce w ogólnym rankingu zajął finałowy mecz Ligi Mistrzów z 23 sierpnia, w którym Bayern Monachium pokonał Paris Saint-Germain wynikiem 1 do 0. Spotkanie w TVP1 oglądało średnio 4,72 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc.
Szósty finał 18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior z 29 listopada. W TVP1 transmisja miała średnio 4,47 mln osób (29,34 proc. udziału),
Na siódmej pozycji uplasował się kultowy film „Kevin sam w domu”, który w Polsacie w Wigilię miał średnio 4,39 mln osób. Dało to stacji 28,78 proc. udziału.
W top 10 znalazł się reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek programu z 1 listopada śledziło średnio 3,91 mln widzów, co przełożyło się na 26,35 proc. udziału.
Wśród 50 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 33 miejsca zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dziewięć lokat należało do programów TVP2, a po cztery - do Polsatu i TVN.
„Kevin sam w domu” na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był film „Kevin sam w domu”, który miał 2,24 mln osób (RCH - 3,89 mln), co dało Polsatowi 43,12 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęły „Wydarzenia” z 2 kwietnia (2,17 mln widzów; 35,27 proc. udziału), a podium uzupełnia finał Ligi Mistrzów (2,04 mln widzów w TVP1; 39,66 proc. udziału).
W tym ujęciu do top 50 najwięcej pozycji - 15 - wprowadził TVN. Po 13 lokat należało do audycji Polsatu i TVP1, 8 - do TVP2, a jedna - do TVN7.
Dołącz do dyskusji: „Teleexpress”, TCS i „M jak miłość” hitami 2020 roku, „Kevin sam w domu” na czele w 16-49 (top 50)