Twórca ASZdziennika Rafał Madajczak dyrektorem kreatywnym Gazeta.pl
Do zespołu portalu Gazeta.pl dołączy Rafał Madajczak, obejmie nowo utworzone stanowisko dyrektora kreatywnego. Madajczak jest twórcą serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, poprzednio był dyrektorem kreatywnym w Grupie naTemat.
Dyrektor kreatywny marki Gazeta.pl ma być łącznikiem między redakcją oraz działami marketingu i sprzedaży. Rafał Madajczak będzie odpowiadał za tworzenie i nadzorowanie całokształtu działań mających na celu realizację strategii komunikacji portalu i budowanie wizerunku marki Gazeta.pl. Będzie uczestniczył m.in. w przygotowywaniu koncepcji i w realizacji projektów komercyjnych i content marketingowych. Madajczak będzie współpracował z Michałem Rutkowskim, dyrektorem marketingu Gazeta.pl.
. - Nie da się dziś robić wielkiego marketingu w oderwaniu od contentu. W mijającym roku udało nam się razem z partnerami stworzyć i wypromować Ostatni „Twój Weekend” - jak się okazało najczęściej nagradzaną akcję w historii polskiej reklamy. To powód do dumy, ale też zobowiązanie do dalszego działania. Rafał Madajczak jest jedną z najbardziej kreatywnych postaci w świecie polskich mediów, jestem pewien, że będziemy mogli razem z nim realizować kolejne ciekawe akcje na styku redakcji z marketingiem i sprzedażą - opisuje Michał Rutkowski, dyrektor marketingu Gazeta.pl.
- Bardzo się cieszę, że dołączę do Gazeta.pl. Moim zdaniem, to dziś najbardziej progresywny duży portal w kraju, z dynamicznym zespołem, któremu ciągle chce się walczyć o więcej i realizować niestandardowe pomysły - komentuje Rafał Madajczak.
Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. portal Gazeta.pl zanotował 9,87 mln użytkowników i 201,7 mln odsłon, a wszystkie strony i aplikacje Grupy Gazeta.pl - 16,01 mln użytkowników i 509,5 mln odsłon.
Pion internetowy Agory (obejmujący też kilka spółek zależnych, m.in. Goldenline i Yielbird) w pierwszych trzech kwartałach br. osiągnął wzrost przychodów o 6,2 proc. do 134,3 mln zł oraz 15 mln zł zysku EBITDA (wobec 16,3 mln zł rok wcześniej).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pod koniec grudnia Rafał Madajczak poinformował, że odchodzi z Grupy naTemat, w której ostatnio pełnił funkcję dyrektora kreatywnego. - To było dla mnie sześć kapitalnych lat wśród genialnych ludzi, którzy jeszcze nie raz zadziwią branżę. Ja to już jednak będę podziwiać z innego miejsca - stwierdził Rafał Madajczak.
W 2011 roku Madajczak założył blog satyryczny ASZdziennik.pl. Zamieszczane są na nim żartobliwe wpisy o fikcyjnych wydarzeniach odnoszących się do bieżących spraw politycznych, gospodarczych i sportowych. Tag #ASZdziennik zyskał sporą popularność na Twitterze.
Wiosną 2014 roku 80 proc. udziałów spółki ASZ Dziennik przejął Glob360, właściciel Grupy naTemat. Rafał Madajczak pozostał mniejszościowym udziałowcem i prezesem spółki.
Jednocześnie dołączył do zespołu Grupy naTemat, a ASZdziennik.pl został uruchomiony w nowej wersji, jego redakcję powiększono do kilku osób. Madajczak był redaktorem naczelnym witryny, odpowiadał m.in. za realizację w niej natywnych kampanii marketingowych.
W listopadzie ub.r. objął nowo utworzoną funkcję dyrektora kreatywnego oferty naTemat360, a redaktorem prowadzącym ASZdziennik.pl został Łukasz Jadaś.
Przed dołączeniem do Grupy naTemat Rafał Madajczak pracował jako dziennikarz w „Rzeczpospolitej” i „Przekroju”. Ponadto współtworzył serwis satyryczny o polityce Pardon.pl i był scenarzystą „Rozmów w tłoku” emitowanych w programie „Szymon Majewski Show” w TVN.
Dołącz do dyskusji: Twórca ASZdziennika Rafał Madajczak dyrektorem kreatywnym Gazeta.pl