RMF FM liderem słuchalności w grupie komercyjnej 16-49. Eska wyprzedziła Radio ZET, Trójka spadła do 1,2 proc.
Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w grupie komercyjnej 16-49 w trzecim kwartale br. było RMF FM. Na drugie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - To dla nas ogromna satysfakcja - mówi nam Olgierd Wojtkowiak, dyrektor programowy Radia Eska.
Udział RMF FM pod względem słuchania w grupie komercyjnej 16-49 w okresie od lipca do września 2022 roku wyniósł 34,5 proc. Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 1,8 pkt. proc. - wynika z danych Radio Track Kantar Polska, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Eska z udziałem na poziomie 11,8 proc., po wzroście o 0,4 pkt. proc. Na miejsce trzecie spadło Radio ZET. Stacja zanotowała największą stratę w zestawieniu - wynoszącą 2,1 pkt. proc. do 11,6 proc.
Czołową piątkę uzupełniają: RMF MAXX (5,9 proc. udziału; - 0,2 pkt. proc.) oraz VOX FM (4,2 proc. udziału; - 0,7 pkt. proc.).
- To dla nas ogromna satysfakcja, że Radio Eska, stacja w formacie radiowym CHR, z mniej więcej o połowę mniejszym zasięgiem technicznym, wyprzedza Radio ZET. Przewagę w naszej zasadniczej grupie docelowej słuchaczy w wieku 15-34 posiadamy od dawna, teraz cieszymy się z wyniku w szerszej grupie komercyjnej - mówi nam Olgierd Wojtkowiak, dyrektor programowy Radia Eska. - Zależy nam na tym, aby Eska była atrakcyjna dla młodych ludzi, ale również dla nieco starszego odbiorcy, żeby z ESKI się nie wyrastało. To potwierdzenie, że sposób komunikacji ze słuchaczem i nasza radiowa strategia programowo-promocyjna są właściwe.
A to nie pierwszy raz, gdy Radio Eska w grupie komercyjnej ma wyższą słuchalność niż Radio ZET. Po raz pierwszy stało się tak w fali maj - lipiec 2021 r. Wówczas Radio Eska zanotowało rekordową słuchalność wśród słuchaczy w wieku od 16 do 49 lat. Udział tej stacji w czasie słuchania wyniósł 12,3 proc., a zasięg dzienny 16,7 proc.
Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem słuchalności w grupie komercyjnej 16-49. Eska wyprzedziła Radio ZET, Trójka spadła do 1,2 proc.