Sportfive Poland: złożyliśmy lukratywną ofertę współpracy z PZPN
Według nieoficjalnych informacji Polski Związek Piłki Nożnej nie przedłuży wygasającej z końcem lipca br. umowy z firmą Sportfive, która zajmuje się m.in. marketingiem polskiej reprezentacji piłkarskiej. Tomasz Rożenek, dyrektor sprzedaży w Sportfive Poland przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że firma złożyła PZPN intratną ofertę i chce kontynuować dotychczasową współpracę.
Na początku lipca br. TVP Sport poinformowało, że PZPN nie przedłuży trwającej od 1997 roku umowy marketingowej z firmą Sportfive, która "dysponuje pełnym portfolio praw do piłkarskiej reprezentacji Polski oraz Pucharu Polski".
Jakub Kwiatkowski, rzecznik prasowy piłkarskiej reprezentacji Polski, przekazał wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl, że umowa PZPN ze Sportfive obowiązuje jeszcze do 31 lipca br.
- W tej chwili toczą się rozmowy z różnymi podmiotami zainteresowanymi współpracą z PZPN, ale żadne umowy nie zostały zawarte. PZPN nie ujawnia szczegółów handlowych dotyczących prowadzonych negocjacji czy też zawartych umów - napisano w oświadczeniu przekazanym redakcji Wirtualnemedia.pl.
PZPN i Sportfive współpracują ze sobą od 25 lat w zakresie marketingu reprezentacji Polski i Pucharu Polski.
Wyłączność na pozyskiwanie sponsorów
- Nasza współpraca z PZPN ewoluowała na przestrzeni lat w ramach każdej z zawieranych umów. Zmiany w modelu współpracy wynikały między innymi z profesjonalizacji dyscypliny czy centralizacji praw telewizyjnych i marketingowych przez UEFA. Aktualnie jesteśmy wyłącznym partnerem marketingowym PZPN w zakresie pozyskiwania sponsorów na rzecz piłkarskiej reprezentacji Polski i Pucharu Polski, dwóch programów sponsoringowych które rozwijamy wspólnie z PZPN od 24 lat - mówi nam Tomasz Rożenek, dyrektor sprzedaży w Sportfive Poland.
- Uważam, że Sportfive inwestując we współpracę z PZPN przez 24 lata w wysokim stopniu zwiększył wartość marketingową piłkarskiej reprezentacji Polski i Pucharu Polski oraz przyczynił się do profesjonalizacji związku. Chcemy kontynuować naszą współpracę - podkreśla.
Sportfive to sztab konsultantów, oferujących rozwiązania na polskim i międzynarodowym rynku marketingu sportowego. W firmie pracuje ponad 1400 osób, które specjalizują się w różnych obszarach biznesu sportowego.
Według nieoficjalnych informacji, Sportfive może nie być jedyną agencją, która chciałaby współpracować z PZPN w tym zakresie. Przypomnijmy, że sponsoring reprezentacji Polski przynosi PZPN znaczące wpływy z tytułu umów sponsoringowych z wieloma renomowanymi markami, od Grupy Lotos, przez niedawno ogłoszony InPost po STS, Biedronkę, Oshee, Leroy Merlin, T-Mobile, AliorBank, 99rent, Fakro czy Ustroniankę.
Sportfive: nasz oferta jest znacząco wyższa
- Przedstawiliśmy PZPN-owi wizję dalszej współpracy oraz intratną ofertę. Czekamy na szczegółowe rozmowy w tym zakresie. Nie mogę zdradzać szczegółów naszej propozycji, ale jest znacząco wyższa i bardziej rozbudowana w każdym z łączących nas elementów współpracy niż w ostatnich latach - mówi Tomasz Rożenek
Podkreśla, że współpraca z PZPN była dotychczas owocna dla obu stron. - Praca naszego zespołu w Polsce oraz biurach zagranicznych przynosi wymierne rezultaty dla związku, a dzięki transparentnej i otwartej współpracy jesteśmy w stanie przedłużać partnerstwa marketingowe z wieloma markami, które pozyskaliśmy jeszcze w 2005 roku. W ramach aktualnego, 4-letniego cyklu sponsoringowego aktywnie przyczyniliśmy się do przeszło 140 proc. wzrostu przychodów sponsoringowych w porównaniu z poprzednim 4-letnim okresem. Dzięki doświadczeniom pozyskanym przy realizacji wielu projektów w marketingu sportowym, na przestrzeni ostatnich 4 lat współpracy z PZPN byliśmy w stanie doprowadzić do partnerstwa w zakresie sponsoringu z takimi markami jak Coca-Cola, T-Mobile, Fortuna, Tyskie, czy dzięki wsparciu naszego biura w Niemczech z markę Atlas Obuwie Ochronne - wylicza menedżer ze Sportfive Poland.
- W przyszłości chcielibyśmy wspierać PZPN w zakresie rozwoju strony digitalowej związku i programów sponsoringowych, jak również dalszego podnoszenia zaangażowania kibiców piłki nożnej. Wszystkie elementy naszej współpracy w efekcie końcowym mogą przyczynić się do zwiększenia wartości marketingowej produktów związku - zapowiada.
Decyzja o wyborze firmy do współpracy ma zapaść 3 sierpnia, na posiedzeniu zarządu PZPN.
PZPN to zdecydowanie najbogatsza organizacja sportowa w Polsce. W latach, w których nasza reprezentacja grała w finałach mistrzostw Europy lub świata, jego przychody sięgały 200 mln zł, w dużych częściach pochodziły od sponsorów i puli ze sprzedaży praw do transmisji.
Dołącz do dyskusji: Sportfive Poland: złożyliśmy lukratywną ofertę współpracy z PZPN