Puste ulice i ludzie walczący z koronawirusem. Facebook promuje platformę samopomocy
Facebook rozpoczął emisję filmu reklamowego „Never Lost”, w którym pokazuje świat w czasie pandemii koronawirusa: puste ulice, przepracowanych lekarzy, cierpiących chorych. Przy kampanii dział marketingu platformy pracował z agencją Droga 5.
Spot zatytułowany „Never Lost” został opublikowany na Facebooku na koncie Marka Zuckerberga, który podkreśla że w okresie szerzącej się pandemii koronawirusa szczególnej wartości nabierają ludzkie poświęcenie i solidarność.
Puste ulice i poezja Kate Tempest
Trwający ponad minutę spot przygotowany we współpracy z agencją Droga5 przedstawia puste ulice wielkich miast na świecie, a także ludzi zaangażowanych w różny sposób w kryzys związany z koronawirusem.
W filmie pojawiają się lekarze, ratownicy i pielęgniarki walczący z Covid-19, z drugiej strony zaś osoby dotknięte w różny sposób pandemią. Całość spotu jest zabarwiona optymizmem i wiarą w to, że wspólne działanie ludzi może pokonać nawet największe zagrożenie.
Tłem dla przedstawianych w wideo obrazów jest wiersz „People’s Faces” brytyjskiej poetki Kate Tempest odczytywany przez autorkę przy akompaniamencie fortepianu.
„Never Lost” ma promować działającą na Facebooku w wybranych krajach (niedostępną w Polsce) platformę samopomocy, na której użytkownicy mogą zarówno poprosić o pomoc, jak i zadeklarować wsparcie w walce z koronawirusem w ramach lokalnych społeczności.
Facebook walczy z Covid-19
Facebook wprowadził ostatnio działania związane z walką z pandemią koronawirusa m.in. przez udostępnianie (także w Polsce) oficjalnych źródeł informacji na temat koronawirusa, czy też nadawanie w naszym kraju darmowych koncertów na żywo na swojej platformie.
Serwis zadeklarował także przeznaczenie kwoty 100 mln dol. na wsparcie mediów. Środki zostaną przekazane w formie grantów oraz na wydatki reklamowe, dzięki którym wydawcy mają ograniczać straty finansowe związane z pandemią koronawirusa.
W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.
Dołącz do dyskusji: Puste ulice i ludzie walczący z koronawirusem. Facebook promuje platformę samopomocy