„Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”, „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej
W maju 2013 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, a największy wzrost zanotowała „Rzeczpospolita”. Wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w maju 2013 roku zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 289 egz. W porównaniu do maja 2012 roku tytuł zyskał 55,73 proc. Miał on drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 18,53 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 9 285 egz., czyli o 128,58 proc. większym niż w maju 2012 roku. Zanotowała ona jednocześnie największy wzrost w zestawieniu.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e-wydań wzrosła o 31,62 proc. do 2 252 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 19,13 proc.
Z kolei na czwartą lokatę spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 2 246 egz., czyli o 9,61 proc. więcej niż rok wcześniej.
W maju 2013 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 174 egz. była „Gazeta Wyborcza” (która mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 458 egz. (wzrost o 6,76 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (86 egz., wzrost o 168,75 proc.).
ZKDP | maj | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż mutacji cyfrowych | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 289 | 0 | 50 125 | 5 965 | 0 | 52 386 |
Rzeczpospolita | 9 285 | 458 | 65 991 | 4 062 | 429 | 77 083 |
Puls Biznesu | 2 252 | 0 | 11 772 | 1 711 | 0 | 12 566 |
Gazeta Wyborcza | 2 246 | 1 174 | 203 740 | 2 049 | 0 | 229 269 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 373 | 86 | 3 640 | 330 | 32 | 4 179 |
Gazeta Polska Codziennie | 339 | 0 | 26 243 | 245 | 0 | 26 091 |
Przegląd Sportowy | 125 | 0 | 37 880 | 109 | 0 | 44 403 |
Fakt Gazeta Codzienna | 98 | 0 | 337 790 | 72 | 0 | 384 349 |
Super Express | 0 | 0 | 157 153 | 164 | 0 | 155 614 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”, „Rzeczpospolita” zyskała najwięcej