Nowa odsłona strony głównej pb.pl
Wydawca „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) pokazał nową, gruntownie przebudowaną stronę główną pb.pl.
„Po analizie potrzeb subskrybentów zdecydowaliśmy się na wprowadzanie zmian, których wspólnym mianownikiem jest oszczędzenie czasu czytelnikom. Podczas gdy internet zalewa nas informacjami i wszyscy próbują nas zatrzymać jak najdłużej, my dajemy szybką i wygodną możliwość czytania ważnych treści” - mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
„Gdy portale stawiają na krzykliwe, clickbaitowe tytuły, my na stronie głównej wyświetlamy dodatkowo tzw. Leady wprowadzające czytelników do treści. Dzięki temu nie będą klikali w artykuły, które ich nie interesują. Przebudowaliśmy także nawigację, by łatwiej można było odnaleźć poszukiwaną tematykę. Na stronie głównej ważne miejsce zajmuje także MójPB, czyli sekcja, w której każdy subskrybent może sobie spersonalizować stronę główną, wybierając ulubione tematy i autorów. Gwarantujemy zero fake newsów i zero clickbaitów. To nie koniec zmian na pb.pl — w kolejnym etapie zajmiemy się przebudową stron artykułowych” — dodaje Nawacki.
W nowej wersji strony głównej został wprowadzony bardziej intuicyjny układ, umożliwiający szybsze przeglądanie newsów i analiz. Personalizacja w sekcji MójPB umożliwia dostosowanie wyświetlanych treści do preferencji czytelników — wybór ulubionych tematów czy autorów. Mogą oni stworzyć własną, unikatową stronę, ściśle dopasowaną do zainteresowań i dzięki temu mieć pewność, że nie umknie im żaden ważny tekst czy branżowa analiza. Do najważniejszych informacji czytelnik może łatwo powrócić dzięki schowkowi dostępnemu w sekcji MójPB. Każdy artykuł ma także wersję audio.
„W dzisiejszym świecie mediów cyfrowych, gdzie królują liczby odsłon artykułów i wyświetlonych przy tej okazji banerów reklamowych, nasza decyzja może wydawać się odważna. Podobnie jak nieoczywista i ryzykowna wydawała się rynkowi podjęta przez nas przed kilkoma laty, a dotycząca oferowania treści portalu tylko płacącym subskrybentom. Strategia oparta na jakościowych artykułach pisanych przez kilkudziesięciu doświadczonych dziennikarzy, analityków i ekonomistów, za które nasi czytelnicy skłonni są płacić, okazała się słuszna — dziś dostęp do subskrypcji pb.pl ma już prawie 29 tys. osób i ich liczba stale rośnie” — mówi Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska, wydającego m.in. „Puls Biznesu” i pb.pl.
W nowej odsłonie na stronie głównej znajduje się znacznie więcej artykułów niż dotychczas, zmianie uległ również sposób prezentacji treści w sekcji Analizy — dzięki slajderowi na stronie głównej wyświetlanych jest pięć najważniejszych wykresów dnia wraz z krótkim komentarzem.
Pojawiły się także nowe sekcje: „Opinie” — zawierające komentarze felietonistów: redaktorów, analityków i ekonomistów, „Wybór redakcji” z najważniejszymi artykułami opublikowanymi na portalu w ostatnim czasie oraz „Najchętniej czytane” z wyborem tekstów cieszących się największą popularnością wśród użytkowników. Przebudowa strony głównej została zrealizowana przez zespół „Pulsu Biznesu” przy wsparciu zewnętrznych projektantów i ekspertów UX.
Pb.pl to portal adresowany do inwestorów, kadry zarządzającej i właścicieli firm. Co miesiąc odwiedza go 682 tys. użytkowników, generując ponad 3 mln odsłon (dane: Gemius Mediapanel, luty 2023).
Z początkiem stycznia papierowe wydanie „Pulsu Biznesu” podrożało o 1 zł.
W 2021 roku Bonnier Business Polska, do którego należy też m.in. Bankier.pl, zwiększył przychody o 11,5 proc. do 62,39 mln zł, głównie dzięki ponad 30-proc. wzrostowi wpływów z reklam i eventów. Zysk netto spółki wzrósł czterokrotnie, do 4,25 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Nowa odsłona strony głównej pb.pl