„Puls Biznesu” zaczął cykl cotygodniowych komentarzy do słuchania
W serwisie internetowym „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) rozpoczęto cykl cotygodniowych podcastów „Puls Biznesu do słuchania”. - Dziś PB.pl to dużo więcej niż internetowa wersja gazety czy newsowy portal, to także treści wideo, od teraz również podcasty. Wierzymy, że taka szeroka oferta skłoni internautów do płacenia za treści - komentuje Marcin Dobrowolski, redaktor nowego cyklu.
Pierwszy odcinek „Pulsu Biznesu do słuchania” składa się z pięciu nagrań, w których dziennikarze „PB” rozmawiają, także z ekspertami zewnętrznymi, o bieżących wydarzeniach gospodarczych, m.in. zniesieniu opłat za roaming w UE i płatnościach związanych z wyjazdem za granicę, a także powrocie do pracy Pawła Dangla, byłego prezesa Allianz Polska, i sztucznej inteligencji. Do tego dochodzi wstęp, w którym Marcin Dobrowolski, redaktor prowadzący PulsHistorii.pl, zapowiada te podcasty, i krótkie pożegnanie.
Nagrania pojawiły się w serwisie PB.pl w piątek po południu.
W odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl Marcin Dobrowolski zapowiada, że kolejne odcinki „Pulsu Biznesu do słuchania” będą pojawiać się co piętek. Być może przygotowywane będą dodatkowe nagrania w inne dni. - Jeżeli ta forma spodoba się naszym Czytelnikom (i Słuchaczom) to na pewno będziemy robić wszystko, aby zapewnić im jak najwięcej treści - zaznacza Dobrowolski.
„Puls Biznesu” chce wykorzystać w ten sposób rosnącą popularność podcastów. - Na przykład w Stanach Zjednoczonych w 2016 r. 21 proc. mieszkańców wskazywało na tę formę odbioru treści (badanie Edison Research. To tyle samo, ile korzysta tam z Twittera i dużo więcej niż liczba użytkowników Spotify (13 proc). Motorem wzrostu jest oczywiście dostępność urządzeń mobilnych. Jeszcze kilka lat temu na całym świecie podcasty słuchane były głównie na komputerach. Obecnie 64 proc odbieranych jest na smartfonach i tabletach - opisuje Marcin Dobrowolski. - Podobne zjawisko obserwujemy także w Europie, szczególnie w Wielkiej Brytanii oraz krajach bałtyckich, czyli tam gdzie dostępność mobilnego internetu jest wystarczająca. Polski rynek również przedstawia takie perspektywy - dodaje.
Cykl podcastów to kolejny internetowy projekt „Pulsu Biznesu”. Od lutego br. materiały wideo do serwisu PB.pl przygotowuje Paweł Sołtys, poprzednio związany z radiową Trójką. Natomiast w zeszłym tygodniu Bonnier Business Polska przejął witrynę do wizualizacji danych Spotdata.pl, a jej szef Ignacy Morawski dołączył do zespołu „PB”.
- Teraz przyszedł czas na kolejny krok - podcasty. Już wielokrotnie pokazywaliśmy że nie boimy się eksperymentów i wchodzić na nowe pola, by lepiej odpowiadać na potrzeby czytelników. Dziś PB.pl to dużo więcej niż internetowa wersja gazety czy newsowy portal, to także treści wideo, od teraz również podcasty, Lex Biznes-serwis wiedzy prawnej czy najnowszy nabytek: SpotData na bazie którego budujemy dział analiz i raportów branżowych - wylicza Marcin Dobrowolski. - Wierzymy, że taka szeroka oferta skłoni internautów do płacenia za treści - podkreśla.
Nowa wersja serwisu PB.pl została udostępniona w styczniu br., równocześnie wprowadzono w niej nowy system płatnego dostępu do treści oparty na tzw. paywallu metrycznym.
Według badania Gemius/PBI w marcu br. PB.pl zanotował 670,1 tys. realnych użytkowników, 4,72 mln odsłon i 19:48 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Dołącz do dyskusji: „Puls Biznesu” zaczął cykl cotygodniowych komentarzy do słuchania