Publicis Media tworzy dział commerce z Pawłem Wojciechowskim na czele
Agencja Publicis Media (należą do niej m.in. Starcom, Zenith) tworzy w ramach agencji Performics dział commerce, który będzie pomagać marketerom w integracji działań marketingowych i sprzedażowych, a także w rozwoju partnerstw biznesowych z marketplace’ami. Pokieruje nim Paweł Wojciechowski.
Zespół commerce powstaje w ramach agencji marketingu efektywnościowego Performics. Jego zadaniem jest wspieranie marketerów oraz klientów agencji Publicis Media (Starcom, Zenith, Blue 449, Spark Foundry, Performics, LiquidThread) w rozwijaniu kompetencji commerce, zarówno na poziomie strategicznym, jak i aktywacyjnym, rozwijanie ekspertyzy w obszarze commerce w Publicis Media oraz tworzenie rozwiązań i produktów będących źródłem wzrostu biznesu klientów.
Na czele zespołu stanął Paweł Wojciechowski, który objął stanowisko commerce directora. W Publicis Media pracuje od 2014 roku, ostatnio jako business director odpowiadał za zapewnienie najwyższej jakości działań z zakresu performance marketingu dla klientów agencji (m.in. Frisco.pl, W.Kruk, BRW, OBI, Getin Bank, Vistula) oraz rozwijanie kompetencji w zakresie e-commerce. Z branżą digital jest związany od 17 lat. Wcześniej związany był m.in. z Interia.pl, gdzie współtworzył dział e-commerce, z siecią reklamy efektywnościowej Novem oraz Weltbild Polska, gdzie był dyrektorem marketingu.
- W Publicis Media wierzymy, że jedynym źródłem wzrostu biznesu są lepsze doświadczenia ludzi z markami na całej ścieżce zakupowej konsumentów. Powołanie zespołu Commerce jest kolejnym, niezwykle ważnym strategicznie krokiem w realizacji naszego Manifestu. Commerce tworzy most pomiędzy marką a konsumentem w miejscu, które jest najbliżej decyzji zakupowej. E-shop, czy marketplace stają się dziś nie tylko miejscem transakcji, ale również medium, w którym marka buduje swój wizerunek i wiarygodność. W świecie omnichannel transakcja wychodzi poza prosty proces zakupowy i przebiega wielowymiarowo. Tym samym mówienie o aktywnościach online w oderwaniu od offline czy o samym „e-commerce” ma coraz mniejszy sens. Dlatego stawiamy na „commerce” - mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Media Polska.
Kluczowymi obszarami działalności zespołu commerce będą: konsulting strategiczny (wsparcie klientów w zrozumieniu, analizie zachowań i potrzeb konsumentów, budowaniu planów działań wykraczających poza standardowy mix mediów, dostarczanie insightów i kierunków do szybkiego i efektywnego wzrostu biznesu), uzupełnienie planowania mediów (wykorzystanie pełnego spektrum punktów styku z marką, włącznie z inwestycjami w powierzchnie własne retailerów lub kierowanie ruchu do e-sklepów, tworzenie modeli partnerskich i synchronizację z działaniami promocyjnymi marki) oraz tworzenie contentu (jego odpowiednia prezentacja i dystrybucja, zarządzanie wizerunkiem i spójnością marki w commerce, aby najlepiej realizować cele sprzedażowe i budować doświadczenie konsumenta – od projektów i aktywacji promocyjnych, przez landing pages, wyniki wyszukiwania on site po budowanie baz recenzji i rekomendacji).
W realizacji poszczególnych projektów zespół commerce będzie korzystał ze wsparcia i kompetencji ekspertów ze specjalistycznych agencji i departamentów Publicis Media: LiquidThread (content, digital, kreacja) oraz data, technology & innovation/analytics & insight. Dodatkowo nowa komórka będzie współpracować z agencją Saatchi&Saatchi IS, realizującą globalne projekty w ramach struktury Publicis Communication.
Dołącz do dyskusji: Publicis Media tworzy dział commerce z Pawłem Wojciechowskim na czele
Poznałem Cię po pierwszej nutce ;)