„Przyjaciółki 8” zyskują widzów z odcinka na odcinek. Polsat liderem w 16-49
Ósmy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 1,87 mln osób. W porównaniu do siódmej serii, nadawanej wiosną br., produkcja straciła 100 tys. widzów. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że ósmą edycję „Przyjaciółek” (serial jest emitowany w czwartki o godz. 21.10, począwszy od 1 września br.) po trzech pierwszych odcinkach śledzi średnio 1,87 mln widzów. Przekłada się to na 13,42 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 13,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Widownia serialu rośnie z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich oglądało średnio 1,80 mln osób, drugi - 1,87 mln, a trzeci - 1,93 mln.
Widownia odcinek po odcinku
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
01-09-2016 |
1 796 668 |
12,58% |
08-09-2016 |
1 873 086 |
13,76% |
15-09-2016 |
1 933 073 |
13,94% |
Średnio: |
1 867 609 |
13,42% |
Dla porównania, pierwsze trzy odcinki siódmej edycji serialu, pokazywane wiosną br., śledziło średnio 1,97 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 13,40 proc. oraz 13,93 proc. udziału. Oznacza to, że produkcja straciła 100 tys. widzów, choć jej udział minimalnie wzrósł w grupie 4+ (w 16-49 nastąpił nieznaczny spadek).
Podczas emisji „Przyjaciółek” Telewizja Polsat zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należy do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przekłada się na 20,07 proc. udziału. Na trzecim miejscu znajduje się TVN („Singielka” i „Kuchenne rewolucje”; 9,43 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (kabaret, „Kochanie, ratujmy nasze dzieci” i filmy fabularne; 6,03 proc.).
Polsat jest jednak liderem wśród widzów w grupie komercyjnej. W tym ujęciu dalej plasują się: TVN, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność „Przyjaciółek 8” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 |
2 793 341 |
20,07% |
641 667 |
11,28% |
Polsat - Przyjaciółki 8 |
1 867 609 |
13,42% |
776 947 |
13,66% |
TVN |
1 311 902 |
9,43% |
773 347 |
13,60% |
TVP2 |
839 513 |
6,03% |
375 393 |
6,60% |
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 10,61 proc.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki 8” zyskują widzów z odcinka na odcinek. Polsat liderem w 16-49
Tylko że to są starsi widzowie, co nie przekłada się na dochody z reklam.
A kogo interesuje grupa 4+?:) Taki target poza Woronicza nie istnieje...