SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przybyło patriotów konsumenckich!

"Kupując polskie produkty dajesz pracę" - wyniki badań, podsumowanie kampanii

Poziom etnocentryzmu konsumenckiego wśród Polaków wzrósł z 5% do 13,2% . Tak duży wzrost jest wynikiem trwającej półtora miesiąca kampanii reklamowej, przeprowadzonej przez agencję DEMO.

"Wynik, który udało nam się osiągnąć, to dowód na to, że działania marketingowe realnie przekładają się na gospodarkę. Wystarczyło półtora miesiąca konkretnych, dobrze przygotowanych działań, aby odsetek patriotów konsumenckich zwiększył się prawie trzykrotnie. Teraz już prawie 4 miliony Polaków przy półce sklepowej pamiętają o tym, żeby kupować polskie produkty. Kampania pokazała, że nawet w krótkim czasie można zrobić coś znaczącego. Udowodniła, że marketing realnie wpływa na decyzje konsumentów i może pomagać polskiej gospodarce." - mówi Jacek Sadowski, Dyrektor Generalny agencji DEMO, pomysłodawca kampanii "Kupując polskie produkty dajesz pracę".

"Wyniki badań wskazują, że warto prowadzić działania na rzecz rynku pracy w Polsce. Wiemy też, że można to robić - jest to zgodne z prawem unijnym, jeśli tylko nie angażuje się pieniędzy publicznych. Dlatego zakładamy Fundację Dajesz Pracę PL" - mówi Sadowski. Celem Fundacji będzie wspieranie rynku pracy w Polsce i działania zmierzające do zwiększenia zatrudnienia. Fundacja będzie wyróżniać przedsiębiorstwa, które w szczególny sposób dbają o zatrudnienie i przyczyniają się do powstawania i utrzymania miejsc pracy w Polsce. Jednym z działań będzie przyznawanie produktom logotypu kampanii. Ma to ułatwić konsumentom rozpoznanie produktów, dzięki kupowaniu których wspierają rynek pracy w Polsce. "Kiedy konsumenci będą wiedzieli, które to produkty, będą mieli ułatwiony wybór" - przekonuje Sadowski.

Udało się zrealizować cel dotarcia z przekazem kampanii do bardzo szerokiego kręgu odbiorców. Jak pokazuje porównanie wyników obydwu przeprowadzonych badań, skłonność do wybierania polskich produktów wzrosła wśród wszystkich grup społecznych. Największy wzrost odnotowano m.in. wśród następujących grup:

Przed kampanią (%) Po kampanii (%) Wzrost

Wiek: 40-49 lat 8,1 20,7 12,6

Stan cywiliny: żonaci/zamężne 6,5 16,5 10,1

Dochód na gosp. domowe: 3 tys. PLN i więcej 7,1 18,9 11,8

Z przekazem kampanii udało się dotrzeć do grup społecznych, wśród których wskaźnik zakupowych zachowań etnocentrycznych był najniższy:

Miejsce zamieszkania: miasto do 100 tys. 3,6 16,3 12,7

Wiek: 20-29 lat 2,1 8,7 6,6

Kampania "Kupując polskie produkty dajesz pracę" odbyła się w marcu i kwietniu 2004 r, a największe nasilenie działań miało miejsce w drugiej połowie marca i w kwietniu. Do kampanii przyłączyło się ponad 70 ogólnopolskich i regionalnych mediów, w tym wszystkie liczące się stacje telewizyjne i radiowe. W ramach kampanii, w dn. 23-25 kwietnia, odbyły się "Dni Produktu Polskiego" - akcja edukacyjna, uświadamiająca Polakom korzyści z wybierania podczas zakupów towarów, które zostały wyprodukowane w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Przybyło patriotów konsumenckich!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl