SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Przegląd Sportowy” stracił najwięcej, tylko “SE” zyskał

W marcu br. spadła sprzedaż prawie wszystkich największych dzienników ogólnopolskich w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Najwięcej stracił "Przegląd Sportowy”, a wzrost zanotował jedynie “Super Express”.

Liderem rankingu nadal pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W marcu br. średnia sprzedaż ogółem tego dziennika wyniosła 403 166 egz., czyli zanotował on spadek o 9,07 proc. w stosunku do marca ub.r. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem 272 063 egz., co oznacza spadek o 11,66 proc. Trzecią lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 175 351 egz., czyli większą o 1,85 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten jako jedyny zanotował wzrost w zestawieniu.
 
Poza podium pozostaje „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w marcu br. o 4,57 proc. i wyniosła 106 143 egz.

Największy spadek w rankingu zanotował zajmujący szóste miejsce “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). W trzecim miesiącu br. sprzedawał się on w nakładzie 44 954 egz., co dało wynik o 12,02 proc. niższy niż w marcu ub.r.

Tytuł marzec
Wirtualnemedia.pl 2011 2010
ZKDP Średni nakład
jednorazowy
Rozpow. płatne
razem
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Rozpow. płatne
razem
Sprzedaż
ogółem
Fakt 557 963 403 166 403 157 606 564 443 390 443 390
Gazeta Wyborcza 418 578 311 550 272 063 447 956 339 230 307 969
Super Express 296 705 176 031 175 351 302 094 172 664 172 164
Rzeczpospolita 181 631 134 709 106 143 190 191 141 592 111 227
DGP 132 157 100 051 78 018 142 769 103 265 87 217
Przegląd Sportowy 85 387 44 973 44 954 95 921 51 097 51 097
Puls Biznesu 20 617 18 079 13 491 21 994 18 577 14 033
Parkiet 14 834 7 883 5 324 15 519 7 746 5 718


 
Porównując dane z marca br. do danych z lutego widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie dzienniki. Najbardziej (o 5,56 proc.) zmalała sprzedaż ogółem “Przeglądu Sportowego”.

Tytuł 2011
Wirtualnemedia.pl marzec luty
ZKDP Średni nakład
jednorazowy
Rozpow. płatne
razem
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Rozpow. płatne
razem
Sprzedaż
ogółem
Fakt 557 963 403 166 403 157 563 083 413 718 413 718
Gazeta Wyborcza 418 578 311 550 272 063 427 427 313 381 279 699
Super Express 296 705 176 031 175 351 300 364 179 791 179 111
Rzeczpospolita 181 631 134 709 106 143 195 513 137 160 110 296
DGP 132 157 100 051 78 018 129 937 100 155 81 569
Przegląd Sportowy 85 387 44 973 44 954 86 875 47 603 47 603
Puls Biznesu 20 617 18 079 13 491 20 625 18 244 13 619
Parkiet 14 834 7 883 5 324 14 735 7 901 5 357

 


Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelach umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

Dołącz do dyskusji: “Przegląd Sportowy” stracił najwięcej, tylko “SE” zyskał

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fuj
Nawet tyłek podcieram velvetem, a nie jakąś wyborczą. Nie kupuję wyborczej, nie kupuję/nie słucham mediów agory, nie klikam w reklamy na gazeta.pl i nie odpalam newsów złożonych ze slajdów. W żadnym badaniu mediów nie przyznam się do zwracania uwagi na Agorę. Nie wspieram produktów reklamowanych w AMS. Precz z GW!
0 0
odpowiedź
User
Dr. H
Coż... znów efekt zmęczenia tuskopropagandą.
0 0
odpowiedź
User
zmierziony ;-)
autor też wybiórczej nie lubi, bo daje tytuł o największej stracie GW, po czym bezrefleksyjnie oznajmia, że najwyższy spadek odnotował Przegląd Sportowy. Dlaczego o mediach piszą ludzie nie posiadający podstawowego warsztatu dziennikarskiego? Wyuczeni na fakcie itp. szukają sensacji kierują swoje denerwujące poziomem newsy do ludzi, którzy w tym siedzą. Sam chyba zrezygnuję z newslettera wirtualnych. Mierzi mnie manipulowanie statystykami dla klikalności. Żenujące.
0 0
odpowiedź