„Projekt Lady” wakacyjnym hitem TVN. Reality-show zyskuje widzów z odcinka na odcinek
Reality-show „Projekt Lady” ogląda średnio 1,92 mln widzów. TVN w czasie emisji programu jest wiceliderem rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Widownia formatu rośnie z odcinka na odcinek.
Nowy reality-show „Projekt Lady” na antenie TVN pokazywany jest w poniedziałki o godz. 20.55, począwszy od 27 czerwca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków programu wyniosła 1,92 mln osób, co przełożyło się na 14,16 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 18,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Widownia „Projekt Lady” rośnie z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich oglądało średnio 1,74 mln osób, drugi - 1,89 mln, a trzeci - już 2,12 mln.
Każdy odcinek programu przynajmniej przez minutę śledziło 3,98 mln widzów, a największy zasięg miał drugi z nich, który dotarł do 4,20 mln osób.
Oglądalność programu odcinek po odcinku
Dane NAM dzięki uprzejmości TVN | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||||
Data | Start | Start | AMR | SHR % | RCH | AMR | SHR % | RCH |
2016-06-27 | 20:55:28 | 21:51:01 | 1 744 843 | 12,15% | 3 689 508 | 1 040 761 | 17,29% | 1 943 983 |
2016-07-04 | 20:55:24 | 21:50:44 | 1 886 714 | 13,83% | 4 200 526 | 991 291 | 18,59% | 2 114 697 |
2016-07-11 | 20:55:31 | 21:53:34 | 2 124 625 | 16,60% | 4 049 346 | 1 075 423 | 20,84% | 1 938 066 |
Średnio: | 1923315 | 14,16% | 3 979 089 | 1037081 | 18,86% | 1 996 525 |
TVN w paśmie nadawania reality-show zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Polsat z udziałem na poziomie 18,09 proc., nadający w tym czasie mecz piłki nożnej z Euro 2016 oraz filmy fabularne. Trzecia jest Jedynka (7,62 proc.; różne audycje), a czwarta - Dwójka (5 proc.; „Kocham Cię, Polsko!”).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat | 2 457 329 | 18,09% | 1 248 850 | 22,71% |
TProjekt Lady | 1 923 315 | 14,16% | 1037081 | 18,86% |
TVP1 | 1 034 740 | 7,62% | 281 866 | 5,13% |
TVP2 | 679 037 | 5,00% | 232 343 | 4,23% |
Analizując wyniki oglądalności tzw. „wielkiej czwórki” w paśmie nadawania poszczególnych odcinków „Projektu Lady” (dane dla poniedziałkowego pasma od godz. 20.55 do 21.52) wynika, że pierwsze dwie emisje reality-show TVN zajęły drugie miejsce w rynku telewizyjnym w obu grupach wiekowych, przegrywając z Polsatem. Główna antena Telewizji Polsat miała zdecydowaną przewagę 27 czerwca, kiedy to relacjonowała ona mecz Anglia-Islandia w ramach Euro 2016 (spotkanie to w analizowanej stacji oglądało 3,91 mln widzów). 11 lipca to TVN z emisją „Projektu Lady” pokonał już wszystkich konkurentów w obu grupach wiekowych.
Udziały tzw. „wielkiej czwórki” w paśmie nadawania „Projektu Lady”
Udziały (SHR%) tzw. "wielkiej czwórki" w paśmie nadawania "Projektu Lady" (poniedziałki, godz. 20.55-21.52) - dane NAM dzięki uprzejmości TVN | ||||||||
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||||
TVP1 | TVP2 | Polsat | TVN | TVP1 | TVP2 | Polsat | TVN | |
2016-06-27 | 7,16% | 4,75% | 25,82% | 11,52% | 4,57% | 3,55% | 28,28% | 16,59% |
2016-07-04 | 8,11% | 5,43% | 15,08% | 13,26% | 4,30% | 5,94% | 22,05% | 17,86% |
2016-07-11 | 7,72% | 5,32% | 13,80% | 15,91% | 6,67% | 3,96% | 18,56% | 20,04% |
Średnio: | 7,65% | 5,16% | 18,46% | 13,48% | 5,14% | 4,45% | 23,24% | 18,08% |
Z danych telemetrycznych wynika, że reality-show największą popularnością cieszy się wśród kobiet, osób w wieku od 25 do 54 lat, z wykształceniem średnim i wyższym oraz mieszkańców miast (wskaźnik AFF pow. 100).
Profil widza "Projektu Lady" (dane NAM dzięki uprzejmości TVN) | Wszyscy 4+ | ||
AMR | AFF | ||
Płeć | kobieta | 1 283 452 | 142 |
mężczyzna | 461 391 | 55 | |
Wirtualnemedia.pl | |||
Struktura wiekowa | 55+ | 467 695 | 85 |
40-54 | 419 997 | 118 | |
25-39 | 594 068 | 138 | |
16-24 | 140 255 | 73 | |
4-15 | 122 827 | 56 | |
Wirtualnemedia.pl | |||
Wykształcenie | pozostali | 122 827 | 56 |
wyższe | 319 183 | 119 | |
średnie | 656 703 | 120 | |
podstawowe | 646 130 | 91 | |
Wirtualnemedia.pl | |||
Miejsce zamieszkania | miasta pow. 200 tys. mieszk. | 479 228 | 135 |
miasta od 100 do 200 tys. mieszk. | 158 726 | 107 | |
miasta od 50 do 100 tys. mieszk. | 151 931 | 106 | |
miasta pon. 50 tys. mieszk. | 501 717 | 125 | |
wieś | 453 241 | 65 |
„Projekt lady” to program, w którym Małgorzata Rozenek stara się 12 zbuntowanych i niegrzecznych dziewczyn nauczyć dobrych manier i przemienić je w prawdziwe damy. Za produkcję wykonawczą, opartego na brytyjskim formacie „Ladette to Lady”, reality-show odpowiada firma Golden Media Polska.
Program początkowo miał znaleźć się w wiosennej ofercie, ale TVN odwołała jego start, tłumacząc decyzję dobrymi wynikami pozostałych propozycji. Zgodnie z nową strategią programową stacja jest bardziej elastyczna w kształtowaniu ramówki i stopniowo odchodzi od sztywnego podziału na sezony.
W czerwcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.
Dołącz do dyskusji: „Projekt Lady” wakacyjnym hitem TVN. Reality-show zyskuje widzów z odcinka na odcinek