Programy śniadaniowe tracą widzów. „Dzień dobry TVN” ciągle wyżej od „Pytania na śniadanie”
W jesiennym sezonie zarówno „Dzień dobry TVN” jak i „Pytanie na śniadanie” zanotowały spadki oglądalności. Jednak nadal morning show TVN ogląda zdecydowanie więcej widzów niż magazyn poranny TVP2.
Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 września do 18 grudnia br. średnia widownia „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o godz. 8.00, wyniosła 494 tys. osób. Przełożyło się to na 13,72 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 17,63 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn stracił 83 tys. widzów. Wówczas śledziło go bowiem 577 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 17,04 proc. i 20,17 proc. udziału.
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 355 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 10,30 proc. i 8,28 proc. Rok wcześniej program miał o 81 tys. widzów więcej - śledziło go 436 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 13,27 proc. i 10,03 proc. Magazyn ten również rozpoczyna się o godz. 8.00.
Dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Dzień dobry TVN | |||
02.09.2013 - 18.12.2013 | 493 849 | 13,72% | 17,63% |
03.09.2012 - 19.12.2012 | 576 893 | 17,04% | 20,17% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | |||
02.09.2013 - 18.12.2013 | 354 575 | 10,30% | 8,28% |
03.09.2012 - 19.12.2012 | 435 821 | 13,27% | 10,03% |
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 11 listopada br., obejrzało aż 1,10 mln widzów. Było to jednak wydanie pokazane w dzień świąteczny, gdy nie było „Pytania na śniadanie”. Natomiast ten drugi magazyn największą oglądalność osiągnął 7 listopada br., gdy program śledziło 517 tys. osób.
Dzień dobry TVN | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
11-11-2013 | 08:00 | 1 099 310 | 15,41% |
01-11-2013 | 08:00 | 932 968 | 13,72% |
06-12-2013 | 08:00 | 630 029 | 15,08% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
07-11-2013 | 08:00 | 517 310 | 13,46% |
10-10-2013 | 08:00 | 441 986 | 13,17% |
23-09-2013 | 08:00 | 430 265 | 12,36% |
Wydania weekendowe „Dzień dobry TVN” emitowane w soboty i niedziele o godz. 8.30 (w okresie od 31 sierpnia do 15 grudnia br.) oglądało średnio 880 tys. widzów (miały odpowiednio 14,34 proc. oraz 17,12 proc. udziału). W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciły one 103 tys. oglądających (rok temu śledziło je 983 tys. osób i miały 15,94 proc. oraz 17,75 proc. udziału).
Natomiast emitowane tylko w soboty (o godz. 8.00) „Pytanie na śniadanie” w badanym okresie gromadziło 516 tys. widzów (10,56 proc. oraz 7,89 proc. udziału). Magazyn ten względem analogicznego okresu ub.r. stracił 81 tys. widzów. Wówczas oglądało go 597 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 12,51 proc. oraz 10,09 proc.
Weekend | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Dzień dobry TVN | |||
31.08.2013 - 15.12.2013 | 880 267 | 14,34% | 17,12% |
01.09.2012 - 16.12.2012 | 983 078 | 15,94% | 17,75% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | |||
31.08.2013 - 14.12.2013 | 516 266 | 10,56% | 7,89% |
01.09.2012 - 15.12.2012 | 596 596 | 12,51% | 10,09% |
Dołącz do dyskusji: Programy śniadaniowe tracą widzów. „Dzień dobry TVN” ciągle wyżej od „Pytania na śniadanie”