Programy śniadaniowe: duży spadek „Kawy czy herbaty?”, liderem „DD TVN”
Wszystkie poranne programy nadawane w głównych stacjach w dni powszednie jesienią br. miały mniej widzów niż rok wcześniej. Bardzo duży spadek zanotowała „Kawa czy herbata?”, a liderem oglądalności było „Dzień dobry TVN”.
Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 3 września do 6 grudnia br. oglądalność „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o 8.00, wyniosła 578 tys. widzów. Przełożyło się to na 17,13 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 20,34 proc. w 16-49. W analogicznym okresie rok wcześniej magazyn śledziło 587 tys. osób, ale jego udział był niższy, bo wynosił odpowiednio 16,97 proc. i 18,80 proc. Wtedy program zaczynał się o godz. 8.30.
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w okresie od 3 września do 6 grudnia br. miało średnio 434 tys. widzów przy udziale wynoszącym 13,27 proc. i 10,06 proc. Magazyn ten obecnie zaczyna się także o 8.00. Rok wcześniej, gdy program ruszał o 8.30, miał o ok. 50 tys. widzów więcej - śledziło go 483 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 14,42 proc. i 11,57 proc.
Najwięcej widzów straciła nadawana w TVP1 „Kawa czy herbata?”. Tej jesieni śledziło ją 234 tys. osób, co dawało Jedynce odpowiednio 13,75 proc. i 9 proc. udziału. Rok wcześniej widownia „Kawy” wynosiła o 160 tys. widzów więcej - było to 395 tys. osób, a udział kształtował się na poziomie 22,05 proc. i 15,96 proc. Obecnie program trwa do ok. 8.10 i zawiera część publicystyczną „Polityka przy kawie”, a rok wcześniej jej nie miał i kończył się przed 8.00.
Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
DZIEN DOBRY TVN | |||
03-09-2012 - 06-12-2012 | 578 100 | 17,13% | 20,34% |
05-09-2011 - 08-12-2011 | 587 385 | 16,97% | 18,80% |
Wirtualnemedia.pl | |||
PYTANIE NA SNIADANIE | |||
03-09-2012 - 06-12-2012 | 433 739 | 13,27% | 10,06% |
05-09-2011 - 08-12-2011 | 483 305 | 14,42% | 11,57% |
Wirtualnemedia.pl | |||
KAWA CZY HERBATA | |||
03-09-2012 - 06-12-2012 | 233 875 | 13,75% | 9,00% |
05-09-2011 - 08-12-2011 | 395 087 | 22,05% | 15,96% |
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 1 listopada br., obejrzało 933 tys. widzów. Był to jednak dzień wolny od pracy, drugie pod względem widowni wydanie miało już 754 tys. oglądających.
„Pytanie na śniadanie” największą oglądalność osiągnęło 4 grudnia br., gdy program śledziło 554 tys. osób. Z kolei rekordowa „Kawa czy herbata?” z 4 października br. zgromadziła 311 tys. widzów.
Dzień dobry TVN | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
01-11-2012 | 08:00 | 932 764 | 12,99% |
02-11-2012 | 08:00 | 753 532 | 14,66% |
05-11-2012 | 08:00 | 749 774 | 19,03% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Pytanie na śniadanie | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
04-12-2012 | 08:00 | 554 136 | 15,34% |
22-10-2012 | 08:00 | 506 510 | 16,10% |
13-09-2012 | 08:00 | 503 651 | 14,51% |
Wirtualnemedia.pl | |||
Kawa czy herbata? | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
04-10-2012 | 05:57 | 310 944 | 17,66% |
15-11-2012 | 05:57 | 298 530 | 16,78% |
07-11-2012 | 05:57 | 289 985 | 15,30% |
Dołącz do dyskusji: Programy śniadaniowe: duży spadek „Kawy czy herbaty?”, liderem „DD TVN”
Tak to zazwyczaj z kopiami bywa. Słabiutko.