Program Tomasza Sekielskiego w nowym paśmie stracił widzów, ale poprawił swoje udziały
Program „Po prostu”, po zmianie pory emisji, oglądało średnio 832 tys. osób. Jedynka w czasie emisji audycji Tomasza Sekielskiego zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 1,93 mln zł, a najwięcej widzów miał odcinek poświęcony eutanazji w Belgii.
W wiosennej ramówce br. program „Po prostu” emitowany był w nowym czasie antenowym - TVP1 emitowała go co dwa tygodnie w czwartki o godz. 22.20 (wcześniej stacja pokazywała go w środy o 21.25, również co dwa tygodnie).
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia wszystkich wydań audycji Tomasza Sekielskiego w okresie od 10 marca do 2 czerwca br. wyniosła 832 tys. osób. Przełożyło się to na 8,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 5,63 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Największą popularnością cieszył się odcinek programu z 10 marca br., który oglądało 1,14 mln osób. W tym wydaniu Tomasz Sekielski wraz ze swoją ekipą poruszył kontrowersyjny temat dotyczący eutanazji w Belgii.
Trzy topowe wydania audycji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
|||
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
10-03-2016 |
22:23:44 |
23:05:08 |
1 135 048 |
10,62% |
17-03-2016 |
22:24:40 |
23:02:24 |
968 132 |
9,57% |
24-03-2016 |
22:24:51 |
23:02:18 |
933 455 |
8,66% |
Dla porównania odcinki programu, pokazywane w okresie od 9 września do 25 listopada 2015 roku, gromadziły z kolei 905 tys. widzów, co dawało TVP1 odpowiednio 6,84 proc. oraz 5,50 proc. udziału. Oznacza to spadek widowni o 73 tys. osób, ale wzrost udziałów w rynku telewizyjnym - program pokazywany był wtedy jednak w środy o godz. 21.25 (również co dwa tygodnie).
Z kolei w sezonie 2014/2015 (tj. od 10 września 2014 roku do 17 czerwca 2015 roku) audycję oglądało średnio 760 tys. osób, co dało TVP1 odpowiednio 6,20 proc. i 4,46 proc. udziału. Pokazywana była ona w całości w środowe wieczory (jesienią i zimą magazyn był emitowany głównie po godz. 22.00, a wiosną - o 21.25).
TVP1 w czasie emisji „Po prostu” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem był Polsat, emitujący w tym czasie głównie serial paradokumentalny „Zdrady”, co dało mu 11,74 proc. udziału. Na drugim miejscu uplasował się TVN („Kuchenne rewolucje” i filmy fabularne; 11,09 proc.), a czwarta lokata wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVP2 (pasmo filmowe; 6,68 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej liderem jest TVN, a dalej plasują się: Polsat, Dwójka i Jedynka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Polsat |
1 164 497 |
11,74% |
519 028 |
11,79% |
TVN |
1 100 480 |
11,09% |
661 675 |
15,03% |
TVP1 - Po prostu |
832 448 |
8,39% |
247 835 |
5,63% |
TVP2 |
663 038 |
6,68% |
414 474 |
9,41% |
Wpływy reklamowe wokół wiosennej edycji programu Tomasza Sekielskiego wyniosły 1,93 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: Program Tomasza Sekielskiego w nowym paśmie stracił widzów, ale poprawił swoje udziały