SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prezes Centrum Życia i Rodziny: przez "Modę na sukces" rozpadają się polskie małżeństwa

W odcinkach serialu "Moda na sukces" kręconych w latach 1987-2021 było 99 ślubów, z czego aż 42 zakończyły się rozwodami, a kolejne 17 unieważniono. Takie wyliczenia podał na konferencji poświęconej kryzysowi małżeństwa i rodziny Paweł Ozdoba, prezes Centrum Życia i Rodziny. - To wzorzec kulturowy, który przesiąknął umysły młodego pokolenia - dowodził.

Bohaterowie "Mody na sukces"Bohaterowie

"Chłopy po 30 lat poprzebierani w damskie ciuchy. Kozaki, ewidentnie damskie koszulki i spodnie, które wyglądają jak damski kostium. Czy wszyscy zdrowi?" - pytał w sobotni wieczór na Twitterze Paweł Ozdoba, oceniając występ zespołu Måneskin, który znów zagrał na Eurowizji, tym razem w roli gwiazdy tegorocznego konkursu.

Nie przeszkadzał mu za to norweski duet Subwoolfer, czyli Keith i Jim, którzy byli na scenie w żółtych maskach wilków i eleganckich czarnych garniturach. "Szkoda, że oni nie wygrali" - ćwierknął na Twitterze.

Paweł Ozdoba to prezes Centrum Życia i Rodziny. To organizacja, która "broni prawa człowieka do życia od poczęcia do naturalnej śmierci i promuje rodzinę opartą na nierozerwalnym małżeństwie kobiety i mężczyzny". Na ich stronie internetowej widnieje hasło: "Po stronie Cywilizacji Życia". Można się stamtąd dowiedzieć, że Centrum Życia i Rodziny jest przeciwne obowiązkowym szczepieniom przeciw koronawirusowi, apeluje, by Dzień Ojca obchodzić 19 marca, gdy wspomina się św. Józefa, i przestrzega, że "Unia Europejska chce narzucić Polsce uznanie 'praw' osób LGBT".

W ostatni weekend organizacja Pawła Ozdoby zorganizowała w Warszawie procesję różańcową za Polskę. - Musimy uzbroić się w duchowe zbroje i walczyć o Polskę właśnie w duchowy sposób, modląc się za naszą ojczyznę o ustanie ataku militarnego za wschodnią granicą, ale także o ustanie ataku politycznego ze strony brukselskich elit, liberałów i lewaków - wyjaśniał ideę procesji na antenie Radia Maryja, gdzie jest częstym gościem.

Szkodliwe seriale: "Moda na sukces", "Teoria wielkiego podrywu", "Przyjaciele"

Pod koniec kwietnia Paweł Ozdoba zorganizował w stolicy konferencję "Nierozerwalność małżeństwa. Studium upadku wartości". Mówił o kryzysie małżeństwa i rodziny. Krytykował Kościół za niejednoznaczną postawę wobec osób żyjących w tzw. powtórnych związkach. Wskazał na statystyki, z których wynika, że rozpada się co trzecie małżeństwo. Wskazał na winnych: to media, które traktują rozwód jak normalność.

- Każdy pamięta amerykański serial "Moda na sukces". To był hit, wszyscy to musieli oglądać, część się śmiała, część oglądała z zainteresowaniem, część być może nawet pasjonowała. W szczycie zainteresowania jeden odcinek oglądało w Polsce 5 mln osób. To oficjalne dane, które udało mi się znaleźć, a zatem jest to wielki sukces - mówił podczas konferencji Paweł Ozdoba. Za nim w tle widoczny był obraz Jana Pawła II ze złożonymi do modlitwy rękoma.

- Taka oglądalność oznacza, że wszystkie informacje, które pojawiały się w serialu, wpływały na mentalność widzów, kształtowanie ich poglądów i postaw. W latach 1987-2021 zanotowano w serialu aż 99 ślubów, nie wnikam tu, czy były to śluby kościelne, cywilne czy humanistyczne. A jednocześnie 42 rozwody i dodatkowo 17 ślubów zostało unieważnionych, bo para narzeczonych w tym serialu zawierała ślub pomimo tego, że już trwała w jakimś związku małżeńskim. To pokazuje, że śluby w Polsce były przez wiele lat przedstawiane jak karykatura. To na pewno oddziaływało na nasze postrzeganie małżeństwa, rodziny, na myślenie o tym, w jaki sposób można w przyszłości tworzyć rodzinę. Nagle się okazuje, że rozwody to codzienność, po prostu kolejny etap w życiu. Skoro dochodzi do problemów, nieporozumień albo pojawia się nowa osoba, bardzo ładna, atrakcyjna albo mądra, to okazuje się, że jest szansa - perorował Paweł Ozdoba.

Mówił, że największą oglądalność "Moda na sukces" miała w 1997 r. - Aż 60 proc. osób, które miały wtedy włączoną telewizję, włączało ten serial i patrzyło na dziwne sytuacje. Działo się to zarówno w grupie wiekowej 4+, a więc zahaczamy tutaj o dzieci, ale również w pokoleniu 16-49, a zatem można powiedzieć, że młode osoby planujące małżeństwo miały takie, a nie inne wzorce - przekonywał prezes Centrum Życia i Rodziny.

Wspomniał też, że "rewolucja kulturowa nie śpi i bardzo aktywnie działa również w Polsce". Mówiąc o złych wzorcach do naśladowania, wskazał również na seriale "Teoria wielkiego podrywu" i "Przyjaciół". - Tam już w pierwszych odcinkach jedna z głównych postaci rozwodzi się, druga ucieka sprzed ołtarza, a trzecia dochodzi do wniosku, że jest lesbijką, jednocześnie będąc w ciąży z mężczyzną, a gdy rodzi dziecko, wychowuje je ze swoją dziewczyną. To wzorzec kulturowy, który przesiąknął umysły młodego pokolenia, a to wszystko zostawia ślad w naszej świadomości - zaznaczył.

Ponad 8700 odcinków "Mody na sukces"

"Moda na sukces" w Polsce emitowana była pierwotnie przez telewizyjną Jedynkę. Stacja zaczęła emisję serialu jesienią 1994 r. Początkowo cieszył się on ogromną popularnością, potem widownia spadała, a jej utrzymaniu nie sprzyjały zmiany godzin nadawania "Mody na sukces", w tym przeniesienie go na poranki czy przerwy wakacyjne.

Jedynka pod koniec 2014 r. - po 20 latach - zaprzestała emisji "Mody na sukces". Rok później serial pojawił się na platformie Player.pl. Obecnie serwis premierowo dodaje odcinki wyprodukowane w 2019 r. Od kilku lat platforma udostępniała aż siedem nowych odcinków w tygodniu, podczas gdy w USA emitowane jest pięć odcinków w tygodniu. Od drugiego tygodnia kwietnia br. nowe odcinki pojawiają się tylko trzy razy w tygodniu.

W ostatnich latach oprócz Playera serial pokazywały też naziemne stacje Nowa TV (w latach 2016-2017) oraz Antena TV (w 2021 r.). Obie przerwały emisję produkcji, bo nie osiągała ona odpowiedniej oglądalności. Obecnie kanały TVC i Filmax powtarzają odcinki "Mody na sukces" pokazywane wcześniej przez Antena TV (wszystkie te stacje należą do MWE Networks).

Opowiadająca głównie o perypetiach rodziny Forresterów z Los Angeles "Moda na sukces" nadawana jest w USA od 1987 r. Dotąd wyprodukowano ponad 8700 odcinków tej opery mydlanej.

Dołącz do dyskusji: Prezes Centrum Życia i Rodziny: przez "Modę na sukces" rozpadają się polskie małżeństwa

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wartylla
I na coś takiego kasa jest...a na służbę zdrowia nie ma...
odpowiedź
User
Halina
A śluby Kury czy Marty K to niby jak?
odpowiedź
User
Jarozbaw Kłamczyński
On tak na serio?!
Kolejny zjeb jak Godek,cwaniaki wyciągające kase od rządu.
odpowiedź