Prawie co drugi użytkownik Facebooka kibicem piłki nożnej
Około pół miliarda użytkowników Facebooka to kibice piłki nożnej. Facebook nazywa swój serwis "największym stadionem świata". Blisko połowa jego użytkowników polubiła stronę co najmniej jednej piłkarskiej drużyny lub piłkarza.
Najwięcej kibiców piłki nożnej na Facebooku pochodzi z Brazylii - 53,8 miliona. Drugie pod tym względem są USA (48,9 mln), gdzie większość fanów soccera to ludzie młodzi - w wieku 18-24 lata (35 proc.) i 25-34 lata (25 proc.). Są oni zdecydowanie bardziej aktywni od pozostałych członków społecznościowego portalu: częściej wysyłają wiadomości oraz umieszczają zdjęcia, materiały wideo, aktualizacje statusu i komentarze.
W trakcie jednego z odbywających się w marcu br. spotkań piłki nożnej kibice zza oceanu 16,8 miliona razy podjęli na Facebooku różnego rodzaju aktywności powiązane właśnie z tym meczem (posty, polubienia, komentarze, udostępnienia), z czego 89 proc. za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Większość z nich miała miejsce w najważniejszych momentach, takich jak początek meczu oraz po każdym strzelonym golu.
Dołącz do dyskusji: Prawie co drugi użytkownik Facebooka kibicem piłki nożnej