Powtórka z rozrywki
Telewizyjne wydatki na reklamę w czerwcu
Wydatki na reklamę w Telewizji w czerwcu wyniosły 584 mln złotych - wynika z danych Expert Monitor.
To niemal identyczny wynik, jaki zanotowaliśmy w czerwcu ubiegłego roku. Aktualna sytuacja wpisuje się w schemat znany z 2001 roku, w którym już w maju nastąpił spadek wydatków na reklamę. Dzięki temu spadek przychodów Telewizji w tym miesiącu nie był tak dramatyczny. W porównaniu do maja przychody Telewizji zmalały o ponad 51 mln zł
(-8%). W ubiegłym roku spadek w porównywalnym okresie wyniósł ponad 108 mln zł (-16%). W czerwcu nie uległ zmianie ranking dziesięciu największych stacji ze względu na przychód z reklam. Najwięcej, bo aż niemal 21 mln złotych straciła TVP2. TVP1 zanotowała spadek w wysokości 15 mln złotych, a POLSAT i TVN straciły odpowiednio 7,5 i 3,5 mln złotych.
Mimo dość dobrej sytuacji tego medium na początku roku, po dwóch kwartałach Telewizja zarobiła na reklamach minimalnie mniej niż w ubiegłym roku (-0,05%). Wpływ na tę sytuację miała zmiana przepisów dotyczących ograniczeń emisji reklam. W tej sytuacji najbardziej korzystają na tym stacje cyfrowe działające w ramach innych przepisów. Coraz więcej reklamodawców emituje reklamy w stacjach cyfrowych. Udział przychodów stacji cyfrowych w stosunku do ogólnych wydatków w Telewizji wzrósł z 2,6% w styczniu 2003 do 8,65% w czerwcu 2004, czyli ponad 3-krotnie.
Dołącz do dyskusji: Powtórka z rozrywki