Powiat łowicki ma nową identyfikację wizualną
Powiat łowicki ma nową identyfikację wizualną. Oprócz nowego logotypu jest to również funkcjonalny system, który usprawni i uspójni działanie jednostek powiatowych. Komunikacja powstała w Leniva Studio, we współpracy ze Starostwem Powiatowym, Centrum Kultury, Turystyki i Promocji Ziemi Łowickiej.
Dotychczas powiat nie posiadał swojej oficjalnej, spójnej komunikacji wizualnej. Przygotowany przez Leniva Studio branding ma oddawać najważniejsze aspekty pozycjonowania regionu – kulturę i folklor. Jest dostosowaniem identyfikacji powiatu do współczesnych realiów.
Motyw przewodni nowej identyfikacji oparty został o tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie. Sam branding został podzielony na dwie spójne, jednak różne od siebie części: powiat łowicki oraz Łowickie.
Identyfikacja wizualna pozwala na spójną komunikację zarówno jednostki samorządu terytorialnego – powiatu łowickiego, jak i jednostek podległych. Branding jest używany w komunikacji zarówno urzędowej, wewnętrznej, jak w przekazach do mieszkańców, instytucji i organizacji współpracujących. Podstawowym kolorem komunikacji powiatu jest barwa chabrowa widna.
Nowa paleta barw powiatu opracowana została na bazie analizy publikacji znajdujących się w zbiorach Muzeum w Łowiczu oraz na podstawie wiedzy twórczyni ludowej Anny Staniszewskiej. Nazwy konkretnych barw zaczerpnięte zostały z ludowych nazw wywodzących się z gwary.
Kompleksowy system, oprócz logotypu, obejmuje również materiały biurowe, promocyjne, a także komunikację w mediach społecznościowych. Branding będzie w najbliższych miesiącach konsekwentnie wdrażany do codziennego użytku.
Dołącz do dyskusji: Powiat łowicki ma nową identyfikację wizualną