SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie Radio podnosi ceny reklam

Z początkiem lutego wzrosną ceny reklam we wszystkich stacjach Polskiego Radia. Nadawca chce bowiem oferować reklamodawcom podobne rabaty, jak rozgłośnie komercyjne.

Dostosowanie polityki rabatowej do sytuacji panującej na rynku – tak Agencja Reklamy Polskiego Radia uzasadnia podwyższenie cen brutto spotów w Jedynce i Trójce. – Decydując się na dopasowanie cenników brutto do poziomu cenników naszej konkurencji, chcemy uzyskać nie tylko większą przejrzystość branży, ale przede wszystkim efektywniej wykorzystywać szanse rynkowe – opisuje Kamila Wałczyk, dyrektor Agencji Reklamy PR.

Koszty reklam w Jedynce i Trójce wzrosną też w ujęciu netto – średnio o 9,8 proc. w paśmie 6:00-20:00 od poniedziałku do piątku. Publiczny nadawca argumentuje, że Trójka w ostatnim roku zanotowała znaczący wzrost słuchalności, natomiast ceny reklam w Jedynce nie były zmieniane od 2007 roku, więc obecna podwyżka wynika częściowo z inflacji mediowej na rynku radiowym w ostatnich latach.

Wzrost cen reklam w Czwórce Agencja Reklamy PR uzasadnia „dostosowaniem do możliwości budowania zasięgu w grupach komercyjnych, m.in. w grupie: osób w wieku 16-49 lat”. Natomiast zmiana cennika w Dwójce będzie mieć charakter czysto techniczny.

Jednocześnie Agencja Reklamy PR zmodyfikuje swoją politykę handlową. Mnożniki długości spotów zostaną ujednolicone do wartości obowiązujących obecnie dla cen reklam w Trójce i Jedynce. – Mamy nadzieję, że ta transparentność zwróci uwagę klientów na nasze koszty dotarcia, które pozostają jednymi z najniższych w grupach, do których nasze stacje są kierowane – podkreśla Kamila Wałczyk.

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio podnosi ceny reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wałęsa medialny
a kiedy podniesie honoraria dla ciężko pracujących dziennikarzy spoza układów polityczno- koleżeńskich?
0 0
odpowiedź
User
naf
Drożej niż w eremefie, czyli jedynka nr1 ma być???
0 0
odpowiedź
User
lilka
Polskie Radio potrzebuje pieniędzy na finansowanie celów strategicznych, np. służbowych wycieczek zagranicznych dla członków Zarządu oraz dla dyrektora Polskiego Radia dla Zagranicy pana Marka Cajznera. Nauczający etyki i cnót moralnych w Polskim Radiu pan Marek Cajzner niedawno zwiedzał służbowo Kijów, gdzie zamieszkał w 5-gwiazdkowym hotelu Opera w centrum miasta. W Operze opłaty nie są wygórowane – wynoszą od 350 euro do ponad 900 euro za jedną dobę. Dyrektor Cajzner niewinnie tłumaczy, że w kwestii noclegów najważniejsze dla niego są jedynie łóżko oraz prysznic i że więcej nic mu nie potrzeba. Mam nadzieję, że hotel Opera zapewnił mu i łóżko, i prysznic, i że owo zapewnione łóżko było w miarę wygodne, a z prysznica nie było w nocy kapu-kap. Skromny pan Marek Cajzner wybrał sobie pięciogwiazdkowy hotel z tego prostego powodu, że prowadzi tryb życia ascety.
0 0
odpowiedź