SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie internautki wolą sieć od znajomych, rodziny i telewizji

Ponad połowa respondentek deklaruje, że korzystanie z sieci tonajczęstszy sposób spędzania przez nie wolnego czasu - wynika zbadania firmy Gemius. Internet przewyższa pod tym względem nietylko telewizję, lecz również znajomych i rodzinę.

Dla 53 proc. polskich internautek korzystanie z sieci jestulubioną czynności w wolnym czasie - pokazuje badanieprzeprowadzone przez firmę Gemius. Znacznie mniej respondentek - po37-36 proc. - wskazuje w tej roli spotkania ze znajomymi, oglądanietelewizji oraz czytanie prasy lub książek, natomiast tylko 25 proc.spotyka się wtedy w gronie rodzinnym oraz słucha radia lubmuzyki.

internautki

32 proc. polskich internautek stanowią tzw. normaleski, czylipanie z ustabilizowaną sytuacją życiową, często mężatki i matki,nie rezygnujące jednak z kariery zawodowej i rozwojuintelektualnego. Są dobrze wykształcone, a zakupów nie traktująjako rozrywki samej w sobie, tylko rozważnie gospodarują budżetemdomowym. Z kolei co czwarta Polka w sieci to tzw. siatkarka -rozsądna, oszczędna, poświęcająca się dla rodziny i nierealizującawłasnych pasji. Takie kobiety mieszkają głównie w mniejszychmiejscowościach lub na wsi, są gorzej wykształcone, a z racjiniskich dochodów niezbyt lubią zakupy, ale są otwarte na promocjekonsumenckie.

13 proc. wśród polskich internautek stanowią tzw. szafiarki -dobrze sytuowane, wykształcone młode kobiety, które są singielkamibądź pozostają w wolnych związkach. Zazwyczaj mieszkają w dużychmiastach, cenią niezależność i możliwość samorealizacji, a ichgłówne hobby to zakupy, więc dużą wagę przywiązują do marki ijakości produktów. Prowadzą aktywny tryb życia, w wolnym czasiechodzą do klubów, kina lub spotykają się ze znajomymi. Co dziesiątaPolka korzystająca z sieci to tzw. kulturystka - młoda pasjonatkakina, teatru lub książek, ceniąca miłość, przyjaźń i możliwośćrealizowania własnych pasji. Postawa antykonsumpcyjna przekłada sięna jej niechęć do promocji i konkursów oraz unikanie dużych centrówhandlowych, w miejsce których wybiera małe sklepy blisko domu.Najmniejszą grupę polskich internautek (5 proc.) stanowią tzw.tenisistki - dziewczyny w wieku licealnym, często zamieszkującemniejsze miejscowości. W wolnym czasie lubią robić zakupy, aponieważ dysponują mniejszym budżetem, są bardzo świadomymikonsumentkami i kupują najtańsze produkty, często w promocji lub zkatalogów wysyłkowych.

Badanie zostało zrealizowane od 3 do 9 czerwca br. na stronachkorzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnegoaudytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety objęły losową grupę 2050internautek w wieku powyżej 15 lat. Natomiast po uwzględnieniu wtych rezultatach wagi analitycznej danych o płci i wiekuinternautów oraz o ich częstotliwości używania z sieci pochodzącychz badania Omnibus PBS wyróżniono pięć grup Polek korzystających zinternetu.

Dołącz do dyskusji: Polskie internautki wolą sieć od znajomych, rodziny i telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl