Polski Volkswagen przechodzi na samodzielne kupowanie kampanii w programmaticu
Volkswagen Group Polska (VGP) zmienia sposób zakupu kampanii internetowych w modelu programatycznym. Marketer rezygnuje z usług domu mediowego PHD Rocket w tym zakresie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Stawia na budowę własnego zespołu, w czym wesprze go firma Stars.
Volkswagen Group Polska, dzięki lokalnej inicjatywie podjętej z firmą doradztwa i audytu mediowego Stars, będzie pilotażowym rynkiem budowania kompetencji programmatic wewnątrz firmy Volkswagen.
Stars jest odpowiedzialny za wsparcie w procesie zatrudnienia i wyszkolenia członków zespołu oraz wdrożenie operacyjne całego projektu przy użyciu dostępnych narzędzi. Nie będzie natomiast dokonywać zakupu mediów. Właśnie rusza rekrutacja specjalistów programmatic do biura grupy Volkswagena w Poznaniu, którą będzie nadzorować zespół Stars.
- Programmatic daje ogromne szanse poprawy efektywności biznesowej, Brand Safety oraz redukcji ad-fraudu i kosztów szczególnie jeśli w pełni skoncentruje się na nim swoje kompetencje - i takie zadanie stawiamy powstającemu u nas zespołowi programmatic - mówi Michał Szaniecki, managing director SEAT & Cupra w VGP.
In-housing popularny na Zachodzie Europy i USA
- Trend budowania wewnętrznych kompetencji programmatic jest już bardzo widoczny w USA i na zachodzie Europy. Wynika on z jednej strony z potrzeb reklamodawców, którzy chcą mieć możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych klientów, budowania własnych baz danych, a także mieć pełną kontrolę nad optymalizacją kampanii i ich efektywnością - mówi Rafał Szysz, CEO Stars.
Jego zdaniem z drugiej strony za szukaniem rozwiązań in-house stoi brak przejrzystości w rozliczeniach zakupów programmatic prowadzonych przez domy mediowe i brak możliwości wdrożenia jasnych mechanizmów kontroli ich pracy. - Szacuje się że na świecie ze 100 dol. wydanych na zakup mediów w modelu programmatic, do właścicieli mediów dociera tylko 25-40 dol. - podkreśla CEO Stars.
Stars zapowiada, że projekt in-housingu dla VGP nie jest ostatni, a prace nad kolejnymi już trwają.
Volkswagen Group Polska to największy reklamodawca w segmencie motoryzacyjnym w Polsce. Koncern ma w swoim portfolio takie marki jak Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Volkswagen Samochody Użytkowe oraz Porsche.
Domem mediowym pracującym dla Volkswagen Group Polska jest PHD Rocket.
Dołącz do dyskusji: Polski Volkswagen przechodzi na samodzielne kupowanie kampanii w programmaticu