Polsat szykuje konkurencję dla TVN Style
Telewizja Polsat planuje uderzenie w kobiecy kanał Grupy TVN.Trwają prace nad przekształceniem stacji Polsat Zdrowie i Uroda wlifestylową telewizję dla pań. Jak się dowiedzieliśmynieoficjalnie, wymieniona ma być cała oferta programowa, a w nowejformule stacja ruszyć może latem.
Ramówka nowej stacji składać się będzie z audycji poświęconychurodzie, modzie, stylowi życia, współczesnym problemom kobiet czypsychologii. W ofercie kanału znajdą się również programyrozrywkowe, dokumenty, talk shows czy zagraniczne seriale. Stacjapostawi także na gwiazdy, które prowadzić będą programy. Cześć znich Polsat będzie chciał pozyskać z konkurencyjnych telewizji.
Wraz ze zmianą oferty programowej kanał zyska nową nazwę. W tejchwili trwają prace nad różnymi jej wariantami. Poza nazwąprzeformatowana telewizja będzie mieć inną oprawę graficzną i logo,które ma być spójne z identem pozostałych kanałów Polsatu. Wprzeciwieństwie do konkurencyjnego TVN Style, stacja ma nadaljednak pozostać darmowa i nadawać niekodowanie z satelity.
Projektem przekształcenia kanału kieruje Jolanta Borowiec, którazastąpił na stanowisku szefa Polsatu Zdrowie i Uroda DariuszaDewille. Borowiec od wielu lat związana jest z Polsatem, zajmowałasię reżyserią i produkcją wielu programów tej stacji.
Polsat na razie nie chce oficjalnie wypowiadać się na tematprzeformatowania Polsatu Zdrowie i Uroda. - Rzeczywiście planowanesą zmiany w tym kanale, ale jest jeszcze za wcześnie, by podawaćszczegóły - mówi nam Katarzyna Wyszomirska, rzecznik prasowastacji.
Polsat Zdrowie i Uroda rozpoczął nadawanie w sierpniu 2004 roku.Początkowo oferta stacja obejmowała przede wszystkim programyporuszające kwestie zdrowia i jego profilaktyki, urody i jejpielęgnacji oraz aktywnego stylu życia. Z czasem sporą częśćmiejsca w ramówce zaczęły zajmować jednak powtórki programów iseriali znanych z anteny głównej Polsatu.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w 2007 rokuśrednia oglądalność tego kanału wyniosła 5 105 osób, a jego udziałw rynku ukształtował się na poziomie 0,08 proc. Dla porównania,wyniki TVN Style były ponad cztery razy wyższe. Kobiecą stacjęGrupy TVN oglądało w zeszłym roku średnio 21 872 widzów, a jejudział w rynku wyniósł 0,36 proc.
Lifestylowy kanał Polsatu to nie jedyny nowy projekt w segmencietelewizji skierowanych dla kobiet. Canal+ Cyfrowy pracuje nadstacją Dom z ogrodem, która poruszać będzie tematy związane m.in. zwystrojem mieszkań czy pielęgnacją roślin. Kanał ma wystartować wtym roku.
Dołącz do dyskusji: Polsat szykuje konkurencję dla TVN Style