Polsat News, Superstacja i TVN24 BiS zyskują widzów. TVN24 na czele stacji newsowych
W marcu 2014 roku pozycję lidera oglądalności wśród stacji informacyjnych zajął kanał TVN24. Drugie miejsce należało do TVP Info, które zanotowało największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskała Superstacja.
Kanał TVN24 w każdej minucie w marcu 2014 roku śledziło średnio 206 tys. widzów, czyli o 1,67 proc. mniej niż w marcu 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym jednak zwiększył się z 3,05 proc. do 3,08 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> „Wiadomości” na czele programów informacyjnych. „Fakty” z największym wzrostem
Druga lokata należała do kanału TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem o 8,05 proc. i wyniosła 191 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,17 pkt. proc. do 2,86 proc. Rok temu TVP Info emitowało jednak pasma lokalne przeniesione obecnie do TVP Regionalnej, a jego zasięg w sieciach kablowych był większy. Kanał wówczas musiał być nadawany przez operatorów na tzw. zasadzie must carry, zaś od września ub.r. stacja działa na podstawie koncesji satelitarnej.
Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 18,13 proc. do 86 tys. osób. Kanał ten w marcu br. zanotował 1,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 1,06 proc.).
Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,43 proc. i wyniosła 13 tys. osób. Z kolei udział tej telewizji wzrósł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,20 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując udział na poziomie 2,57 proc. (w porównaniu do marca 2013 roku wynik ten wzrósł o 0,22 pkt. proc.). Drugie miejsce należało do TVP Info, którego udział w tej grupie wyniósł 1,10 proc. (spadek o 0,42 pkt. proc.). Natomiast ostatnią lokatę podium zajął tutaj Polsat News (1,07 proc.; wzrost o 0,27 pkt. proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVN24 | marzec | 2014 | 205 572 | 3,08% | 2,57% |
marzec | 2013 | 209 070 | 3,05% | 2,35% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
TVP Info | marzec | 2014 | 191 009 | 2,86% | 1,10% |
marzec | 2013 | 207 739 | 3,03% | 1,52% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Polsat News | marzec | 2014 | 85 551 | 1,28% | 1,07% |
marzec | 2013 | 72 421 | 1,06% | 0,80% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Superstacja | marzec | 2014 | 13 445 | 0,20% | 0,08% |
marzec | 2013 | 11 353 | 0,17% | 0,07% |
TVP Regionalna, TVN24 Biznes i Świat, Polsat Biznes, TVN Meteo i TOP programy na kolejnej stronie artykułu.
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat News, Superstacja i TVN24 BiS zyskują widzów. TVN24 na czele stacji newsowych