Polsat na czele wpływów w listopadzie, Aflofarm najwięcej wydał na reklamę telewizyjną
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2015 roku były wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W listopadzie 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,06 mln spotów reklamowych, o 5,43 proc. więcej, niż w listopadzie 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,47 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 401,40 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 3,27 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 5,81 proc. do 334,92 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (163,15 mln zł; spadek o 15,54 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (118,29 mln zł; w dół o 29,22 proc.).
Za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 65,04 mln zł i wzrostem o 58,66 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 78,19 proc. do 28,48 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
listopad 2014 |
listopad 2015 |
|
Polsat |
388 680 610 |
401 396 575 |
TVN |
316 542 425 |
334 921 835 |
TVP1 |
193 161 928 |
163 153 083 |
TVP2 |
167 127 409 |
118 289 194 |
TV4 |
40 991 463 |
65 038 265 |
TVN24 |
51 806 324 |
59 822 100 |
Disney Channel |
59 268 883 |
57 136 435 |
TVN7 |
41 823 924 |
45 684 782 |
TV PULS |
41 478 654 |
44 372 430 |
AXN |
44 071 694 |
44 363 051 |
Discovery |
40 835 732 |
38 974 291 |
Stopklatka |
27 561 340 |
33 001 585 |
National Geographic |
29 964 274 |
31 126 019 |
Puls 2 |
17 817 998 |
29 781 303 |
TLC |
27 120 458 |
29 239 581 |
TTV - Twoja Telewizja |
15 984 324 |
28 482 684 |
Comedy Central |
27 969 112 |
27 541 746 |
Investigation Discovery |
26 618 979 |
27 401 514 |
Nickelodeon |
30 818 773 |
26 714 896 |
TVN Style |
17 291 500 |
25 992 426 |
W listopadzie 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 113,40 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,68 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (62,66 mln zł; w dół o 16,17 proc.) i Polkomtel (52,97 mln zł; do góry o 58,65 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
listopad 2014 |
listopad 2015 |
|
AFLOFARM |
107 303 371 |
113 401 301 |
NESTLE |
74 741 819 |
62 659 691 |
POLKOMTEL SA |
33 384 404 |
52 965 345 |
UNILEVER |
18 037 022 |
49 249 771 |
UNIA EUROPEJSKA |
6 980 377 |
46 900 475 |
FERRERO |
44 346 320 |
46 663 355 |
ORANGE SA |
60 868 772 |
44 689 432 |
PROCTER & GAMBLE |
46 683 774 |
41 030 406 |
US PHARMACIA INC. |
59 712 628 |
40 398 829 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
31 664 470 |
37 058 709 |
T-MOBILE POLSKA SA |
20 707 243 |
34 191 870 |
P4 |
32 898 211 |
30 631 374 |
POLPHARMA |
31 860 419 |
28 545 274 |
GRUPA LEGO |
23 373 914 |
28 283 126 |
TESCO |
13 979 788 |
27 976 598 |
GLAXO SMITHKLINE |
26 982 298 |
27 964 037 |
GRUPA ZYWIEC SA |
18 881 051 |
27 045 175 |
MATTEL |
32 837 790 |
26 913 520 |
TEVA PHARMACEUTICALS |
21 859 640 |
26 331 968 |
HASBRO |
34 429 928 |
25 596 979 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów w listopadzie, Aflofarm najwięcej wydał na reklamę telewizyjną