Polsat chce utrzymać pozycję lidera. Jesienią wyda na program tyle co wiosną
Telewizja Polsat, która wiosną została liderem rynku w grupie komercyjnej, liczy na utrzymanie tej pozycji jesienią. - Wydatki na jesienną ramówkę głównej anteny Polsatu będą porównywalne do wiosennych - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Stec, członek zarządu stacji.
Z danych Nielsen Audienece Measurement wynika, że w II kwartale br. Polsat miał 13,5 proc. udziału w rynku w grupie komercyjnej, co dało mu pozycję najchętniej oglądanej stacji. - Stało się tak pomimo postępującej fragmentaryzacji rynku oraz tego, że TVP zawłaszczyła czerwiec mundialem. To, że Polsat został liderem należy odebrać jako sukces - mówił na wczorajszej konferencji Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
Cała Grupa Telewizji Polsat, składająca się z 21 kanałów, osiągnęła w II kwartale 23,6 proc. udziału w rynku wobec 19,7 proc. rok wcześniej. - To wpływ organicznego wzrostu naszych kanałów dzięki dobrym decyzjom programowym oraz akwizycji TV4 i TV6 - mówił Libicki.
Przychody Telewizji Polsat z reklam w II kwartale br. wyniosły 267 mln zł i były aż o 19,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Było to skutkiem rosnących przychodów kanałów spółki, a także konsolidacji stacji TV4 i TV6 kupionych przez nadawcę we wrześniu ub.r. Cały rynek reklamy telewizyjnej - według domu mediowego Starlink - poszedł do góry w tym okresie o 5,3 proc. Cyfrowy Polsat prognozuje, że rynek ten w całym 2014 roku osiągnie średni jednocyfrowy wzrost (4-6 proc.).
Koszty spółki w segmencie nadawanie i produkcja telewizyjna wzrosły w II kwartale br. o 9 proc. i wyniosły 210 mln zł, co było skutkiem głównie większych wydatków programowych. Wiosną Polsat wprowadził na antenę trzy duże programy rozrywkowe oparte na zagranicznych licencjach “Taniec z Gwiazdami”, “Twoja twarz brzmi znajomo” i “Hell's Kitchen - Piekielna kuchnia”. Ich kolejne edycje widzowie zobaczą jesienią, a na antenie pojawi się wtedy m.in. też drugi sezon serialu “Na krawędzi” (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Polsat chce utrzymać pozycję lidera. Jesienią wyda na program tyle co wiosną