Polsat Box wdrożył w dekoderach rozwiązanie z Kalifornii
Niedawno Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) rozszerzył obsługę komend głosowych w dekoderach 4K. Zastosowano rozwiązanie wyszukiwania głosowego TiVo Conversation Services. Działa ono w 15 językach. O współpracy poinformował dostawca oprogramowania z Kalifornii.
Dostawca narzędzia TiVo informuje, że abonenci platformy cyfrowej Polsat Box mogą teraz za pomocą głosu szybko zapytać o dany kanał, tytuł z EPG lub serwisu streamingowego. Możliwa jest zmiana kanałów, ich przewijanie czy nagrywanie. Polsat Box o nowych uławieniach w sterowaniu dekoderami Polsat Box 4K i Polsat Box 4K Lite informował na początku kwietnia.
TiVo wcześniej współpracowała z DirecTV i Sky
Firma TiVo podała na blogu, że platforma cyfrowa jest bardzo zadowolona z jej narzędzia. - Oferujemy najlepszą rozrywkę naszym użytkownikom w całej Polsce. TiVo dostarczyło najwyższej jakości rozwiązanie, które jeszcze bardziej wzbogaca dekodery Polsat Box 4K, umożliwiając naszym klientom szybkie i łatwe znajdowanie pożądanych programów za pomocą swobodnego, konwersacyjnego wyszukiwania głosowego - stwierdził Tomasz Grzymała, dyrektor departamentu oferty telewizyjnej w Cyfrowym Polsacie.
Przez wiele lat głównym produktem firmy TiVo był cyfrowy rejestrator wideo, pozwalający na nagrywanie kanałów telewizyjnych na dekoderach z twardym dyskiem (PVR). W ostatnich latach coraz częściej zastępują je usługi catch up TV, pozwalające na cofanie programów telewizyjnych zapisywanych w chmurze.
TiVo współpracowała z takimi producentami jak, Philips czy Thomson, a także platformami cyfrowymi DirecTV (Stany Zjednoczone) i Sky (Wielka Brytania). W 2016 roku TiVo przejęła Rovi Coporation, natomiast w grudniu 2019 roku doszło do połączenia firmy z Xperi. To amerykański producent oprogramowania do elektroniki użytkowej i samochodów. W ostatnim czasie TiVo koncentruje się na rozwiązaniach dla serwisów streamingowych i dostawców płatnej telewizji.
Jakich komend głosowych używać?
Aby skorzystać z nowych możliwości dekoderów Polsat Box, wystarczy wcisnąć przycisk oznaczony ikonką mikrofonu na pilocie i wypowiedzieć odpowiednią komendę. Obsługa głosowa, zaprojektowana w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, jest możliwa po podłączeniu dekodera do Internetu.
Użytkownicy dekoderów 4K mogą używać na przykład komend: „następny kanał”, „poprzedni kanał”, „włącz Polsat”. Dzięki urządzeniom możliwe jest wyszukiwanie programów i włączanie aplikacji serwisów streamingowych („znajdź Przyjaciółki”, „włącz Polsat Box Go”, „włącz Disney +”). Można szybko uruchomić nagrywanie oglądanych programów („rozpocznij nagrywanie”, „zatrzymaj nagrywanie”).
Abonenci mogą także otworzyć Program TV, przechodzić do wybranych miejsc w menu lub cofnąć się do poprzedniego widoku, zarządzać głośnością („ciszej”, „głośniej”, „włącz dźwięk”), wybierać i włączać napisy („pokaż napisy”, „wyłącz napisy”), przewijać z podglądem, zmieniać prędkość przewijania, przewijać o określony czas lub zatrzymywać przewijanie („cofnij”, „przewiń”, „szybciej”). Nowe funkcje są dostępne w najnowszej wersji oprogramowania dekoderów. Aktualizacja oprogramowania odbywa się automatycznie i nie wymaga dodatkowych działań po stronie klientów. Polsat Box od roku rozwija możliwości obsługi głosowej dekodera. W marcu 2023 roku wprowadzono pierwsze narzędzia do wyszukiwania głosowego.
Dołącz do dyskusji: Polsat Box wdrożył w dekoderach rozwiązanie z Kalifornii