Połowa internautów ufa blogom
Co prawda blogi nie są obecnie najpopularniejszym medium społecznościowym, ale pozostają skuteczną platformą do wyrażania siebie, a także rekomendowania marek i produktów.
Firma eMarketer szacuje, że przynajmniej raz w miesiącu blogi czyta ponad połowa (51 proc.) amerykańskich internautów.
Z kolei globalne badanie przeprowadzone w październiku tego roku przez firmę Technorati pokazuje, że blogi mają wpływ na myślenie i decyzje podejmowane przez wielu użytkowników.
Prawie połowa pytanych internautów stwierdziła, że ufa blogom jako źródłu informacji. Nieco większa grupa respondentów przyznała, iż jest prawdopodobne, że poleci innym osobom markę, produkt, usługę lub firmę, o których dowiedzieli się z bloga.
Tymczasem 55 proc. ogółu badanych blogerów stwierdziło, że rzadko pisze o produktach lub markach bądź nie robi tego wcale. To o 2 pkt. proc. wyższy wskaźnik niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym rok wcześniej. Podobną tendencję zaobserwowano wśród osób zajmujących się blogami hobbistycznie, a ci stanowią największą grupę blogerów.
42 proc. ogółu blogerów i 40 proc. blogerów piszących hobbistycznie stwierdziło, że czasami bloguje o markach, które uwielbiają lub nienawidzą. Rok temu to samo powiedziało odpowiednio 46 i 44 proc. respondentów.
Badanie Technorati wykazało też, że śledzenie przez blogerów jakiejś marki w serwisach społecznościowych sprawia, że częściej umieszczają posty na jej temat.
Jednocześnie blogerzy nie są zadowoleni z tego jak są traktowani przez marki. Prawie 2/3 badanych wyraziło odczucie, że reprezentanci marek odnoszą się do blogerów mniej profesjonalnie niż do osób pracujących w mediach tradycyjnych. Taki pogląd najczęściej wyrażali blogerzy piszący hobbistycznie.
Dołącz do dyskusji: Połowa internautów ufa blogom