Polo TV w pierwszym roku: średnio 16 tys. widzów, 100 mln zł z reklam
Nadający od roku kanał Polo TV średnio przez ostatnie trzy kwartały gromadził średnio 16 tys. widzów. Największa oglądalność telewizja notowała w grudniu ub.r. Stacja zarobiła już ponad 100 mln zł z reklam.
Polo TV nadaje oficjalnie od maja ub.r., ale Nielsen Audience Measurement mierzy jej widownię od 1 września ub.r. Jak pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane , w okresie od 1 września 2011 roku do 22 maja br. muzyczna stacja gromadziła średnio 16,4 tys. widzów. Dało to jej 0,26 proc. udziału w grupie wszystkich widzów oraz aż 0,60 proc. udziałów w grupie młodych widzów w wieku 13 - 29 lat.
We wrześniu 2011 roku (wtedy rozpoczęto pomiary oglądalności) stację oglądało średnio 13 tys. widzów, co przełożyło się na odpowiednio 0,24 proc i 0,53 proc. udziałów. Potem wyniki rosły, aż w grudniu 2011 kanał oglądało ponad 26 tys. widzów, a jego udział wynosił odpowiednio 0,39 proc. oraz 0,94 proc. Jednak wraz z początkiem nowego roku wyniki stacji gwałtownie zmalały i w marcu br. oglądało ją tylko 12,3 tys. widzów przy udziałach odpowiednio 0,20 proc i 0,36 proc. Od kwietnia 2012 oglądalność Polo TV znów zaczęła rosnąć.
Miesiąc | Rok | Wszyscy 4+ | 13-29 | |
AMR | SHR % | SHR % | ||
wrzesień | 2011 | 12962 | 0,24% | 0,53% |
październik | 2011 | 14324 | 0,24% | 0,52% |
listopad | 2011 | 19065 | 0,29% | 0,86% |
grudzień | 2011 | 26034 | 0,39% | 0,94% |
styczeń | 2012 | 18189 | 0,26% | 0,68% |
luty | 2012 | 15669 | 0,23% | 0,51% |
marzec | 2012 | 12269 | 0,20% | 0,36% |
kwiecień | 2012 | 14178 | 0,23% | 0,42% |
maj (do 22) | 2012 | 14770 | 0,27% | 0,52% |
średnia | 16420 | 0,26% | 0,60% |
W rankingu top 10 najchętniej oglądanych programów Polo TV najwięcej widzów zgromadził koncert wigilijny „Hej kolęda”, który obejrzało aż 192 tys. widzów przy udziałach na rynku 1,88 proc. w grupie ogólnej oraz aż 2,86 proc. w grupie 16-49. W zestawieniu aż osiem pozycji to programy wyemitowane w grudniu 2011 kiedy to Polo TV miało najlepsze wyniki oglądalności w historii nadawania stacji, co więcej aż po trzy najchętniej oglądane programy były wyemitowane we wigilię oraz w sylwestra.
TOP 10 | Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Tytuł | AMR | SHR % | SHR % | |
HEJ KOLEDA /KONCERT WIGILIJNY/ | 24-12-2011 | 192219 | 1,88% | 2,86% |
GWIAZDY POLO TV | 31-12-2011 | 183814 | 1,29% | 2,26% |
TELEDYSKI | 31-12-2011 | 182188 | 1,28% | 2,12% |
PRZEBOJOWE HISTORIE /TELEDYSKI/ | 24-12-2011 | 181586 | 1,84% | 3,16% |
SYLWESTER 2011 KONCERT GWIAZD | 31-12-2011 | 137537 | 1,03% | 1,77% |
HIT DNIA /TELEDYSKI/ | 03-12-2011 | 135945 | 1,63% | 2,45% |
DISCO POLO LIVE | 24-12-2011 | 127784 | 1,02% | 1,39% |
POWER PLAY /TELEDYSKI/ | 15-01-2012 | 115530 | 1,10% | 1,71% |
DISCO POLOT /PROG.MUZ./ | 23-12-2011 | 97909 | 0,80% | 1,58% |
DISCO RELAX | 22-04-2012 | 89723 | 1,05% | 1,70% |
Polo TV oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 4 - 9, 25 - 29, 35 - 49 oraz 55 - 59 lat; mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym. Muzyczna stacja do tej pory zarobiła 101,6 mln zł z reklam (dane cennikowe bez rabatów).
Profil widowni | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 43,79% | 91 |
Kobiety | 56,21% | 108 | |
Wiek | 4-9 | 9,33% | 157 |
10-15 | 2,35% | 35 | |
16 - 19 | 1,75% | 32 | |
20 - 24 | 5,71% | 73 | |
25 - 29 | 24,75% | 279 | |
30 - 34 | 6,22% | 75 | |
35 - 39 | 11,09% | 150 | |
40 - 44 | 11,03% | 171 | |
45 - 49 | 8,50% | 125 | |
50 - 54 | 3,43% | 43 | |
55 - 59 | 11,06% | 142 | |
60+ | 4,80% | 23 | |
Wlk. miasta | Wieś | 48,46% | 124 |
< 50 tys. | 27,41% | 115 | |
50-100 tys. | 9,83% | 117 | |
100-200 tys. | 6,98% | 89 | |
> 200 tys. | 7,32% | 35 | |
Zawód | Top management | 0,79% | 8 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,43% | 107 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 34,99% | 181 | |
Emeryci | 16,27% | 64 | |
Inni | 31,53% | 103 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 73,36% | 172 |
Średnie | 13,99% | 44 | |
Wyższe | 0,97% | 7 | |
Inne | 11,68% | 92 |
Kanał Polo TV dostępny jest niekodowanie z satelity Hot Bird. Do oferty włączyły ją na razie tylko platformy Cyfra+, N oraz sieci Vectra, Toya i Multimedia Polska - stacji brak natomiast na oficjalnej liście Cyfrowego Polsatu. Discopolowa telewizja nadaje też w ramach pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, który obecnie poszerza swój zasięg na terenie Polski.
Dołącz do dyskusji: Polo TV w pierwszym roku: średnio 16 tys. widzów, 100 mln zł z reklam