Polo TV dominuje na rynku kanałów muzycznych, Viva traci
W styczniu 2013 roku już siódmy miesiąc z rządu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Liderująca dotąd Viva Polska spadła na ostatnią pozycję podium.
Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w styczniu 2013 roku wyniósł 0,56 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on aż o 116,1 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował drugie miejsce.
Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 133,2 proc. i ostatecznie wyniósł on 0,45 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.
Dopiero na ostatnią lokatę podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w styczniu br. zmniejszył się o 29,1 proc. do 0,35 proc. - był to jednocześnie jedyny spadek w rankingu.
Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał iTV, zajmujący miejsce piąte. Jego udział poszedł do góry o 144,2 proc. i wyniósł 0,19 proc.
Z kolei największym spadkiem w rankingu dotknięta została zajmująca ostatnią pozycję stacja Kino Polska Muzyka, której udział spadł o 40 proc. do poziomu 0,02 proc. Kanał ten od września ub.r. nie jest już dostępny w Cyfrze+, pozostał jedynie w ofercie sieci kablowych (więcej na ten temat).
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po jednak sporym spadku o 27,8 proc. wyniósł 0,14 proc. Natomiast udział konkurencyjnego AXN Spin wyniósł 0,02 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.
styczeń | wszyscy 4+ | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polo TV | 18 102 | 0,261 | 40 210 | 0,564 |
Eska TV | 13 384 | 0,193 | 32 100 | 0,450 |
VIVA Polska | 34 083 | 0,491 | 24 809 | 0,348 |
4fun.tv | 17 845 | 0,257 | 20 455 | 0,287 |
ITV | 5 327 | 0,077 | 13 418 | 0,188 |
TV.DISCO | - | - | 6 622 | 0,093 |
VH 1 | 2 272 | 0,033 | 2 337 | 0,033 |
Rebel.tv | 727 | 0,010 | 1 194 | 0,017 |
Kino Polska Muzyka | 1 767 | 0,025 | 1 071 | 0,015 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 13 004 | 0,187 | 9 649 | 0,135 |
AXN Spin | - | - | 1 067 | 0,015 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca czwartego. Jej udział wzrósł tutaj o 89,2 proc. do poziomu 1,23 proc. Z pozycji lidera na drugą pozycję spadła Viva Polska (1,09 proc. udziału, spadek o 4,8 proc., zdecydowanie niższy niż wśród wszystkich widzów). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do Polo TV (1,07 proc., + 58,2 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem średniego udziału (aż o 198,8 proc. do poziomu 0,25 proc.) pochwalić się mógł kanał ITV. Z kolei najwięcej stracił VH 1 - było to 13 proc. Jego udział wyniósł 0,06 proc.
styczeń | wszyscy 13-29 | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eska TV | 6 551 | 0,648 | 11 852 | 1,226 |
VIVA Polska | 11 593 | 1,147 | 10 553 | 1,092 |
Polo TV | 6 859 | 0,679 | 10 375 | 1,074 |
4fun.tv | 7 506 | 0,743 | 7 147 | 0,739 |
ITV | 824 | 0,082 | 2 371 | 0,245 |
TV.DISCO | - | - | 1 621 | 0,168 |
VH 1 | 701 | 0,069 | 575 | 0,060 |
Rebel.tv | 249 | 0,025 | 358 | 0,037 |
Kino Polska Muzyka | 53 | 0,005 | 53 | 0,005 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 5 474 | 0,542 | 4 214 | 0,436 |
AXN Spin | - | - | 350 | 0,036 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w styczniu 2013 roku był program „Weekend z Samanthą Fox”, który na antenie Polo TV obejrzało 191 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem miejsc. Po jednej lokacie przypadło programom z Eska TV i Viva Polska.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
WEEKEND Z SAMANTHA FOX /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 191 411 | 1,65 |
WEEKEND ZE SCOOTEREM /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 176 689 | 2,13 |
DISCO RELAX | Polo TV | 167 843 | 1,70 |
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ | Polo TV | 158 165 | 1,28 |
DISCO POLO PRAWDZIWA HISTORIA /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 156 897 | 0,98 |
WEEKEND Z JANKESEM | Eska TV | 148 700 | 2,02 |
WEEKEND Z 90'S /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 147 432 | 1,28 |
POZEGNANIE LATA W ILOWIE /KONCERT/ | Polo TV | 142 292 | 1,12 |
SZAL CIAL | VIVA Polska | 141 115 | 0,87 |
MASTERS MUSIC BOX /PROG.MUZ/ | Polo TV | 137 923 | 1,02 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Polo TV dominuje na rynku kanałów muzycznych, Viva traci