„Polityka” przed „Newsweekiem”, „Do Rzeczy” z największym wzrostem, „Wprost” mocno w dół
W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Do Rzeczy”, zyskały też m.in. „Newsweek” i „W Sieci”. Kolejny miesiąc z rzędu najwięcej stracił „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2016 roku wyniosła 134 017 egz. Było to o 6,02 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której średni wynik sprzedażowy zwiększył się o 0,38 proc. do 124 983 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. wzrosła względem stycznia ub.r. o 12,73 proc. i wyniosła ona 117 961 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 657 egz., po wzroście o 11,43 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 22,96 proc. do 62 324 egz. - najbardziej w zestawieniu.
Największy spadek w zestawieniu odnotował ponownie „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w styczniu br. wyniósł 33 861 egz., czyli mniej aż o 22,16 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 198 575 | 134 017 | 134 017 | 207 972 | 142 599 | 142 599 |
Polityka | 169 525 | 124 986 | 124 983 | 178 218 | 124 536 | 124 507 |
Newsweek Polska | 187 457 | 118 056 | 117 961 | 160 444 | 104 636 | 104 636 |
W Sieci | 148 069 | 78 657 | 78 657 | 152 868 | 70 596 | 70 586 |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 236 | 71 249 | 62 324 | 129 938 | 59 612 | 50 687 |
Gazeta Polska | 99 837 | 43 689 | 43 343 | 114 682 | 36 780 | 36 245 |
Wprost | 98 993 | 102 403 | 33 861 | 119 797 | 113 081 | 43 502 |
Tygodnik Powszechny | 40 375 | 22 212 | 21 812 | 39 250 | 18 517 | 18 117 |
Przegląd | 51 000 | 16 681 | 16 681 | 51 000 | 16 872 | 16 872 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 457 899 | 291 799 | 291 799 | 468 819 | 293 062 | 293 062 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł jednak „Wprost”, którego wynik zwiększył się tutaj o 7,32 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 16,36 proc., odnotował „Newsweek Polska”.
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |||||
ZKDP | styczeń 2016 | grudzień 2015 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 198 575 | 134 017 | 134 017 | 204 489 | 142 622 | 142 622 |
Polityka | 169 525 | 124 986 | 124 983 | 185 667 | 131 333 | 131 295 |
Newsweek Polska | 187 457 | 118 056 | 117 961 | 222 798 | 141 116 | 141 042 |
W Sieci | 148 069 | 78 657 | 78 657 | 148 128 | 84 367 | 84 367 |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 236 | 71 249 | 62 324 | 116 729 | 75 035 | 66 110 |
Gazeta Polska | 99 837 | 43 689 | 43 343 | 99 844 | 40 872 | 40 515 |
Wprost | 98 993 | 102 403 | 33 861 | 100 993 | 100 094 | 31 552 |
Tygodnik Powszechny | 40 375 | 22 212 | 21 812 | 40 833 | 23 009 | 22 609 |
Przegląd | 51 000 | 16 681 | 16 681 | 51 000 | 17 398 | 17 398 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 457 899 | 291 799 | 291 799 | 459 413 | 282 533 | 282 533 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” przed „Newsweekiem”, „Do Rzeczy” z największym wzrostem, „Wprost” mocno w dół