SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” przed „Newsweekiem”, „Do Rzeczy” z największym wzrostem, „Wprost” mocno w dół

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mogło „Do Rzeczy”, zyskały też m.in. „Newsweek” i „W Sieci”. Kolejny miesiąc z rzędu najwięcej stracił „Wprost”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2016 roku wyniosła 134 017 egz. Było to o 6,02 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której średni wynik sprzedażowy zwiększył się o 0,38 proc. do 124 983 egz.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. wzrosła względem stycznia ub.r. o 12,73 proc. i wyniosła ona 117 961 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 657 egz., po wzroście o 11,43 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 22,96 proc. do 62 324 egz. - najbardziej w zestawieniu.

Największy spadek w zestawieniu odnotował ponownie „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w styczniu br. wyniósł 33 861 egz., czyli mniej aż o 22,16 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

198 575

134 017

134 017

207 972

142 599

142 599

Polityka

169 525

124 986

124 983

178 218

124 536

124 507

Newsweek Polska

187 457

118 056

117 961

160 444

104 636

104 636

W Sieci

148 069

78 657

78 657

152 868

70 596

70 586

Tygodnik Do Rzeczy

114 236

71 249

62 324

129 938

59 612

50 687

Gazeta Polska

99 837

43 689

43 343

114 682

36 780

36 245

Wprost

98 993

102 403

33 861

119 797

113 081

43 502

Tygodnik Powszechny

40 375

22 212

21 812

39 250

18 517

18 117

Przegląd

51 000

16 681

16 681

51 000

16 872

16 872

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 899

291 799

291 799

468 819

293 062

293 062


W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł jednak „Wprost”, którego wynik zwiększył się tutaj o 7,32 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 16,36 proc., odnotował „Newsweek Polska”.

Wirtualnemedia.pl

miesiąc

ZKDP

styczeń 2016

grudzień 2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

198 575

134 017

134 017

204 489

142 622

142 622

Polityka

169 525

124 986

124 983

185 667

131 333

131 295

Newsweek Polska

187 457

118 056

117 961

222 798

141 116

141 042

W Sieci

148 069

78 657

78 657

148 128

84 367

84 367

Tygodnik Do Rzeczy

114 236

71 249

62 324

116 729

75 035

66 110

Gazeta Polska

99 837

43 689

43 343

99 844

40 872

40 515

Wprost

98 993

102 403

33 861

100 993

100 094

31 552

Tygodnik Powszechny

40 375

22 212

21 812

40 833

23 009

22 609

Przegląd

51 000

16 681

16 681

51 000

17 398

17 398

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 899

291 799

291 799

459 413

282 533

282 533

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” przed „Newsweekiem”, „Do Rzeczy” z największym wzrostem, „Wprost” mocno w dół

44 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
o tak
Wzrosty mają prawicowe media,a lewicowe spadki.Normalne każdy czytelnik chce prawdy.
odpowiedź
User
Nina
Do Rzeczy dla mnie najlepszy. Czekam na każdy poniedziałek i czytam z przyjemnością.Cenię za dystans, którego brakuje W Sieci, Polityce i Newsweekowi.
odpowiedź
User
Ryszard
W ministerstwach i urzędach też już czytają z przyjemnością. Urzędnicy aż wyrywają sobie z rąk, tak bardzo chcą czytać Do Rzeczy.
odpowiedź