Polacy wolą śledzić sport w telewizji niż w internecie. Lubią sportowców, cenią sponsoring
40 proc. Polaków deklaruje zainteresowanie sportem, najpopularniejszymi dyscyplinami są piłka nożna, siatkówka i dyscypliny olimpijskie – wynika z badania Havas Media Network – CSA. Wydarzenia sportowe wolimy oglądać w tradycyjnej telewizji niż w internecie. Doceniamy także sponsorów ulubionych drużyn.
Rok 2024 obfituje w wiele wydarzeń sportowych, w tym jedne z największych – Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które skupiają na sobie uwagę zarówno milionów fanów sportu, jak i wielu branż szukających w nich miejsca dla siebie. Z tej okazji powstał raport działu badań agencji Havas Media Network – CSA.
Zobacz: Jak polskie media będą relacjonować Euro 2024
Sport w TV lepiej niż online
40 proc. Polaków deklaruje zainteresowanie sportem. Najchętniej śledzonymi wydarzeniami i dyscyplinami są piłka nożna, Letnie Igrzyska Olimpijskie oraz mistrzostwa piłki siatkowej. 58 proc. Polaków śledzi wydarzenia sportowe w telewizji na żywo – o ponad połowę mniej robi to online.
Zdecydowania większość Polaków nie obserwuje w mediach społecznościowych ani drużyn sportowych, ani pojedynczych sportowców. Ci, którzy to robią, jako powody najczęściej wskazywali zaciekawienie publikowanymi treściami, życiem prywatnym sportowców, a także chęć bycia na bieżąco z przebiegiem ich kariery.
Cenimy sponsoring wydarzeń sportowych
Prawie połowa Polaków zainteresowanych sportem deklaruje, że lubi, kiedy ich ulubiona drużyna jest sponsorowana przez preferowane przez nich marki. 39 proc. badanych twierdzi, że zwraca uwagę na oglądane wydarzenia, zaś 31 proc. deklaruje, że chętnie kupią produkty od sponsorów ulubionych drużyn.
Zobacz: TVP Sport uruchamia nowe studio i format na Euro 2024
Producenci samochodów, banki i ubezpieczyciele, marki telekomunikacyjne, sieci barów szybkiej obsługi, marki technologiczne oraz supermarkety to kategorie, których marki Polacy najchętniej by zobaczyli jako sponsorów drużyn, klubów sportowych, lig lub sportowców zawodowych.
– Jak pokazuje przeprowadzone przez nas badanie, Polacy bardzo dobrze reagują na różnego rodzaju formy sponsoringu, w jednej chwili mogą stać się po części Igą Świątek – kupując buty, w których występuje na korcie, bądź dodając sobie dodatkową porcję energii jedząc reklamowany przez polską tenisistkę proteinowy baton. Dodatkowo sponsoring ma niezaprzeczalną zaletę, nie jest tak bardzo inwazyjny jak zwykły spot reklamowy, często pojawiający się w najmniej oczekiwanym momencie – break reklamowy przerywa ulubiony film czy serial. Inaczej jest ze sponsoringiem, niejednokrotnie postrzegany jest jako część programu, integralnie złączoną z audycją. Dużo bardziej zapada w pamięć, z uwagi na wyjście z szumu reklamowego – mówi Radosław Zamieciński, head of video w Havas Media Network.
Dołącz do dyskusji: Polacy wolą śledzić sport w telewizji niż w internecie. Lubią sportowców, cenią sponsoring
Tylko, że to samo można często powiedzieć o telewizji satelitarnej czy kablowej (też potrafią występować opóźnienia w stosunku do np. telewizji naziemnej).