Polacy lojalni wobec banków, gdy oferta jest dobra, najwięcej usług mają klienci Citi Handlowego
Najwięcej produktów bankowych posiadają klienci Citi Handlowego, a najmniej - Banku Pocztowego. Produkty, których klienci najczęściej poszukują poza swoim bankiem głównym, to konto oszczędnościowe, lokata, karta kredytowa i kredyt hipoteczny - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Bank Citi Handlowy jest zdecydowanym liderem pod względem ilości produktów posiadanych przez klientów (średnia 3,6). Tylko 12% respondentów z głównym rachunkiem bieżącym w tym banku deklaruje, że jest to jedyna usługa z jakiej korzystają.
Z kolei najmniej produktów bankowych posiadają klienci mający konto główne w PKO Banku Polskim oraz w Banku Pocztowym. W pierwszym przypadku wyłącznie rachunek bieżący posiada 1/4 z nich, a w drugim - 1/3.
Wyraźnie widać, że klienci korzystają z różnych banków. Najbardziej lojalni w stosunku do banku, w którym mają konto osobiste, są klienci ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, Banku BZ WBK oraz mBanku i to oni najczęściej korzystając z innych produktów wybierają swój bank główny.
Produktami, których klienci najczęściej poszukują poza swoim bankiem głównym, są: konto oszczędnościowe, lokata, karta kredytowa i kredyt hipoteczny. Zwłaszcza ten ostatni produkt jest w najmniejszym stopniu skorelowany z tym, w jakim banku klient posiada konto.
Klienci, których bankiem głównym jest Bank Pekao SA, najczęściej wybierają konto oszczędnościowe w innym banku. Najwierniejszych klientów w tym obszarze mają Bank Pocztowy i Getin Bank.
Lokat poza swoim bankiem głównym szukają najczęściej klienci Citi Handlowego, Alior Banku oraz Banku BPH, najrzadziej zaś – Getin Banku.
Z kart kredytowych poza swoim bankiem najczęściej korzystają klienci Eurobanku, Alior Banku i Getin Banku, a zdecydowanie najrzadziej – Citi Handlowego, gdzie tylko 2% klientów posiadających konto główne posiada kartę kredytową w innym banku.
Kredyty hipoteczne w innych bankach niż bank główny najczęściej wybierają klienci Citi Handlowego, mBanku oraz Credit Agricole, najrzadziej zaś – Banku Pocztowego oraz BZ WBK.
Klienci często mają kilka rachunków osobistych. Grupą, która najczęściej posiada otwarte rachunki bieżące w innych bankach, są klienci banku Citi Handlowy.
Z kolei banki, w których klienci posiadają najczęściej dodatkowe konto (obok tego w banku głównym), to: PKO Bank Polski (wybierany przez klientów posiadających konto główne w BPH, Banku Millennium, Banku Pekao SA, BGŻ BNP Paribas, BZ WBK i mBanku), mBank (wybierany przez klientów posiadających konto główne w Alior Banku, Citi Handlowym, Credit Agricole, Raiffeisen Polbank i BZ WBK) oraz Alior Bank (wybierany przez klientów posiadających konto główne w Eurobanku, ING Banku Śląskim i PKO BP).
Najdłuższy staż w bankach mają klienci PKO Banku Polskiego i Pekao SA – tutaj 1/3 klientów to osoby, które korzystają z usług banków dłużej niż 10 lat. Najmłodsi stażem są klienci Alior Banku i Banku Pocztowego. Ponad 3/4 z nich ma otwarty rachunek bieżący nie dłużej niż 5 lat.
Badanie "Monitor Satysfakcji Klientów Banków Detalicznych" zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia za pomocą mixu metod ilościowych: CAWI (epanel.pl) i TAPI (wywiady face-to-face realizowane przy użyciu tabletów w grupach demograficznych o niższej penetracji internetu). Zrealizowano łącznie N=3750 wywiadów, z czego 20% metodą TAPI. Respondentami w badaniu były osoby w wieku 18-59 lat, które posiadają konto w banku. Badaniem zostało objętych 15 banków: Alior Bank, Bank BPH, Bank Millennium, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy, BGŻ BNP Paribas, BZ WBK, Citi Handlowy, Credit Agricole, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP, Raiffeisen Polbank. Liczebność dla każdego banku wyniosła: N=250. Termin realizacji badania: styczeń-kwiecień 2016 r.
Dołącz do dyskusji: Polacy lojalni wobec banków, gdy oferta jest dobra, najwięcej usług mają klienci Citi Handlowego