PMPG z mniejszymi przychodami, ale większym zyskiem. "Taśmy Wprost nie zaszkodziły"
Platforma Mediowa Point Group zamknęła I półrocze br. z niższymi przychodami, ale zanotowała bardzo duży wzrost zysku netto. Zarząd spółki zapewnia, że ujawnienie “taśm Wprost” nie zaszkodzi jej działalności.
Przychody PMPG ze sprzedaży w okresie od stycznia do czerwca br. wyniosły 30,55 mln zł i były o 10 proc. niższe niż rok wcześniej. Firma spadek ten tłumaczy wyeliminowaniem nierentownych linii biznesowych i dodaje, że poziom przychodów gotówkowych był zbliżony do przychodów w analogicznym okresie 2013 r. - Różnica w tej pozycji wynika z niższej wartości obrotu realizowanego w transakcjach barterowych - podano w komunikacie.
W I półroczu br. spółka odnotowała wskaźnik EBITDA na poziomie 7,03 mln zł, czyli o 64,4 proc. wyższy niż rok wcześniej. Z kolei jej zysk netto poszedł do góry niewiele mniej, bo o 62,5 proc. i wyniósł 5,88 mln zł.
PMPG wyjaśnia, że wzrost zysku to efekt przeprowadzonych działań optymalizacyjnych oraz uporządkowania struktury Grupy Kapitałowej. - Wskutek tych działań istotne zmiany zaszły w strukturze kosztów. Dzięki wyeliminowaniu kosztochłonnych linii biznesowych oraz renegocjacjom umów długookresowych ze stałymi dostawcami udało się znacząco obniżyć koszt własny sprzedaży (o 4,2 mln zł) - czytamy w komunikacie.
Zarząd PMPG poinformował także, że po przeanalizowaniu skutków wydarzeń związanych z ujawnieniem treści nagrań polityków PO i biznesmenów (ich zapis znalazł się w wydaniach “Wprost” z 16 i 23 września br.), “nie dostrzega wynikającego z nich zagrożenia dla funkcjonowania spółki”.
Platforma Mediowa Point Group jest właścicielem tygodników “Wprost” i “Do Rzeczy” oraz miesięcznika “Historia Do Rzeczy”.
Dołącz do dyskusji: PMPG z mniejszymi przychodami, ale większym zyskiem. "Taśmy Wprost nie zaszkodziły"