SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PMPG Polskie Media zekranizują powieść „Zły” Leopolda Tyrmanda. Budżet to 20 mln zł

Grupa PMPG Polskie Media, Water Color Studio i Matthew Tyrmand podpisali list intencyjny o współpracy przy ekranizacji powieści Leopolda Tyrmanda „Zły”. Zdjęcia do filmu ruszą w przyszłym roku, a budżet wyniesie 20 mln zł.

„Zły” to wielowątkowa powieść kryminalna, której akcja toczy się w Warszawie na początku lat 50. Tytułowy „Zły” jest tajemniczym bohaterem, samozwańczo walczącym w obronie słabszych z warszawskimi chuliganami i półświatkiem stolicy. Akcja książki toczy się w wielu punktach Warszawy, m.in. w ruinach Śródmieścia i „Dzikiego Zachodu” Woli.

List intencyjny o współpracy przy filmie podpisali Michał Maciej Lisiecki (prezes PMPG Polskie Media), Sławomir Jóźwik (prezes Water Color Studio) oraz Matthew Tyrmand (syn autora książki). Budżet filmu został wstępnie skalkulowany na 20 milionów złotych. Producenci nie wykluczają poszukiwania dodatkowych koproducentów oraz współpracy z jedną z dużych stacji telewizyjnych.

Obecnie trwają prace nad scenariuszem, a nadzór nad tym sprawuje Sławomir Jóźwik. Zdjęcia do filmu ruszą w przyszłym roku, a premiera planowana jest na przełom roku 2019 i 2020, w przededniu 65. rocznicy wydania kultowej powieści.

- „Zły” Leopolda Tyrmanda to gotowy scenariusz filmowy. Gdyby był powieścią amerykańską, pewnie już dawno na jej podstawie powstałby niejeden film, jakaś superprodukcja. Sam bohater „Złego” trochę przypomina Batmana czy nawet Zorro - mówi Michał M. Lisiecki.

Produkcja filmowa to już kolejny biznes, w który angażuje się wydawca „Wprost”. Wczoraj informowaliśmy, że PMPG Polskie Media zostaje deweloperem. Do końca roku PMPG Polskie Media i Oak Property, do których należy działający od 2015 roku projekt Wprost Nieruchomości, rozpoczną realizację oferty deweloperskiej. - To naturalny krok w rozwoju projektu, chcemy sami tworzyć projekty nieruchomościowe - wyjaśnia Michał M. Lisiecki.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media zekranizują powieść „Zły” Leopolda Tyrmanda. Budżet to 20 mln zł

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lola
Film będzie potrzebował grubo ponad miliona widzów w kinach aby zwrócić koszty produkcji, to niemożliwe biorąc pod uwagę ambitną tematykę.
odpowiedź
User
widz555
Budżet jak na polskie warunki spory. Ale jak zaczyna się od budżetu, a nie scenariusza to rezultat artystyczny może być taki sobie.
Brawo za sam pomysł.
odpowiedź
User
Krasawica
20 mln zł koszt produkcji. Czyli film musi zarobić 40 mln zł - połowę kasy z biletów zabiera dystrybutor. Do tego podatek, powiedzmy 19% - razem 43 mln zł. Średnia cena biletu w Polsce: 20 zł. Czyli w Polsce film musi zebrać 2 150 000 widzów, żeby wyjść na zero. Hm...

Może zatem film nazwać nie tyle ,,Zły", co ,,Zły pitbull decydujące starcie Tyrmand botoks"?
odpowiedź