PMPG Polskie Media kupi 50 proc. udziałów wydawcy „Do Rzeczy”, może emitować kolejne serie swoich akcji
Walne zgromadzenie akcjonariuszy PMPG Polskie Media (głównym akcjonariuszem i prezesem firmy jest Michał M. Lisiecki) zgodziło się na przejęcie w przyszłym roku za 11,92 mln zł za 50,1 proc. udziałów Orlego Pióra (wydawcy m.in. „Do Rzeczy” i „Do Rzeczy Historia”). Jednocześnie pozwolono zarządowi PMPG podwyższać przez najbliższe trzy lata kapitał zakładowy poprzez emisje nowych akcji.
Ponad miesiąc temu PMPG Polskie Media zapowiedziała, że zamierza przejąć od Michała M. Lisieckiego 50,1 proc. udziałów Orlego Pióra. Uzasadniała, że zwiększy swoje możliwości „w zakresie pozyskiwania kapitału na realizację celów strategicznych” i osiągania dochodów (zwłaszcza w formie dywidendy).
Władze spółki ustaliły, że kupno tych udziałów zostanie sfinansowane następująco: 2,09 mln zł w formie emisji nowych akcji, a 9,83 mln zł z przekazania Orlemu Piórowi obligacji firmy Capital Point, które mają zostać wykupione w latach 2019-2021.
Czym zajmuje się Orle Pióro?
Funkcjonująca od pięciu lat spółka Orle Pióro wydaje tygodnik „Do Rzeczy”, miesięcznik „Historia Do Rzeczy” oraz serwisy DoRzeczy.pl (w rozbudowanej wersji uruchomiono go jesienią ub.r.) i SuperHistoria.pl (ruszył wiosną br.), a także organizuje plebiscyty Strażnik Pamięci i 100 proc. Polski Produkt.
Firma została wyceniona przez PMPG Polskie Media za pomocą metody dochodowej na 23,37 mln zł. Tym samym 50,1 proc. jej udziałów kosztuje 11,92 mln zł.
Orle Pióro w 2013 roku miało 10,8 tys. zł zysku, w 2014 roku - 560,7 tys. zł, w 2015 roku - 1,26 mln zł, a w ub.r. - 1,31 mln zł. Nie podano danych o wpływach spółki.
Michał M. Lisiecki może decydować o emisji kolejnych akcji PMPG Polskie Media
W piątek walne zgromadzenie akcjonariuszy PMPG Polskie Media zezwoliło spółce na przejęcie większościowego pakietu udziałów Orlego Pióra na ustalonych warunkach. Transakcja ma zostać zrealizowana do końca przyszłego roku.
Jednocześnie walne zgromadzenie PMPG pozwoliło zarządowi firmy (jego jedynym członkiem jest prezes Michał M. Lisiecki), aby przez najbliższe trzy lata samodzielnie decydował o podwyższaniu jej kapitału (do wartości docelowej wynoszącej 77,92 mln zł) poprzez emisję nowych akcji oznaczonych jako kolejne serie o wartości nominalnej 10 zł każda. Zarząd będzie mógł przeprowadzać takie emisje i ustalać ich wszystkie warunku bez konieczności uzyskania zgody rady nadzorczej, natomiast za zgodą rady może pozbawić dotychczasowych akcjonariuszy w całości lub w części prawa poboru nowych akcji.
Według PMPG takie rozwiązanie „umotywowane jest koniecznością zapewnienia spółce możliwości sprawnego pozyskiwania środków finansowych w drodze uproszczonej procedury podwyższenia kapitału zakładowego”.
- Skorzystanie przez zarząd spółki ze statutowego upoważnienia pozwoli na przyśpieszenie procesu uzyskania nowych środków na prowadzenie projektów związanych z rozwojem przedsiębiorstwa spółki, projektów inwestycyjnych lub bieżącą działalność spółki, co służyć będzie budowaniu wartości spółki. Przeprowadzając nową emisję akcji zarząd spółki będzie mógł dostosować warunki, wielkość i moment dokonania emisji do panujących warunków rynkowych - uzasadnia firma w sprawozdaniu z walnego zgromadzenia akcjonariuszy.
Większościowym akcjonariuszem PMPG Polskie Media jest Michał M. Lisiecki, należy do niego 6,23 mln akcji zapewniających prawie 60 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Na piątkowym WZA oddano głosy z 6,06 mln akcji spółki, wszystkie były za poszczególnymi uchwałami.
W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży do 10,96 mln zł i zysku netto do 1,74 mln zł. Na początku grudnia firma zaciągnęła kredyt w wysokości maksymalnie 3 mln zł na bieżącą działalność.
Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media kupi 50 proc. udziałów wydawcy „Do Rzeczy”, może emitować kolejne serie swoich akcji