Płeć internautów a tematyka linków od nieznanych nadawców
Wielu internautów wie jakie zagrożenia czyhają na nich w sieci i do czego może doprowadzić kliknięcie w link przesłany im przez nieznaną osobę. Ciekawa zależność istnieje pomiędzy płcią a tematyką klikanych odnośników.
49% osób przebadanych przez irlandzki oddział firmy antywirusowej Eset zadeklarowało, że nie klika w przesyłane im linki, niezależnie od tego jakiej tematyki dotyczą.
Pozostali badani wydają się nieco bardziej beztrosko podchodzić do tematyki swojego bezpieczeństwa w sieci i bezpieczeństwa swoich komputerów, deklarując klikanie otrzymywanych odnośników dotyczących obniżek lub promocji (29%), informacji o katastrofach i wypadkach (25%), możliwości bezpłatnego pobrania z sieci filmu czy muzyki (16%) lub możliwości zarabiania na reklamach w sieci (13%).
Jednocześnie badanie wykazało ciekawą zależność pomiędzy płcią a tematyką klikanych odnośników. Okazało się, że kobiety częściej klikają w linki jeśli dotyczą one promocji lub obniżek – robi to co trzecia kobieta i co czwarty mężczyzna. Z kolei mężczyźni wydają się tracić głowę dla linków umożliwiających bezpłatne pobranie z sieci filmu lub utworu muzycznego – takie odnośniki klika 20% ankietowanych mężczyzn i 12% przepytanych kobiet.
Dołącz do dyskusji: Płeć internautów a tematyka linków od nieznanych nadawców