Platige Image rezygnuje z produkcji gier mobilnych, koniec współpracy z Vivid Games
Dom produkcyjny Platige Image wycofał się z projektu produkcji gry mobilnej realizowanego wspólnie z zajmującą się tworzeniem takich gier spółką Vivid Games. Już wcześniej odpisał 1,3 mln zł na koszty tej inwestycji.
Umowa inwestycyjna została zawarta przez Platige Image i Vivid Games w połowie 2013 roku. Firmy powołały spółkę celową Vivid Games do przygotowania gry mobilnej. - Koszt produkcji gry na pewno przekroczy 1 mln zł. Tytuł pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2014 r. i od razu będzie dostępny na platformy iOS i Android - zapowiedział Remigiusz Kościelny, prezes Vidid Games.
W czerwcu 2014 roku udostępniono grę „Godfire: Rise of Prometheus” osadzoną w świecie starożytnej Grecji. Vivid Games odpowiadało m.in. za mechanikę rozgrywki oraz warstwę techniczną i technologiczną gry, a Platige Image - za warstwę wizualną.
Platige Image miał 42,5 proc. akcji spółki celowej, a pozostałe należały do Vivid Games.
Wartość inwestycji zaktualizowana do zera
W poniedziałek Platige Image poinformował, że wspólnie z Vivid Games rozwiązał umowy dotyczące tego projektu. - Rozwiązanie dotychczasowych umów nastąpiło w związku z decyzją stron o rezygnacji z realizacji projektu. W zawartych porozumieniach strony zgodnie uznały brak jakichkolwiek wzajemnych roszczeń - podał w komunikacie giełdowym.
Firma zaznaczyła, że sprzedała wszystkie posiadane akcje spółki celowej, a uzyskana za nie cena „nie stanowi istotnej kwoty z perspektywy wyników finansowych”.
Platige Image już wcześniej dokonał odpisu w wysokości 1,3 mln zł dotyczącego posiadanych wtedy akcji spółki celowej. W efekcie odpisu wartość tej inwestycji została zaktualizowana do zera.
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa Platige Image zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 16 proc. do 43,98 mln zł oraz 3,47 mln zł zysku netto (wobec 377 tys. zł straty rok wcześniej). Wyniki firmy poszły w górę m.in. dzięki współpracy z TVP, Polsatem i Netflixem.
Dołącz do dyskusji: Platige Image rezygnuje z produkcji gier mobilnych, koniec współpracy z Vivid Games